Gå til innhold

kjede eller register reim nissan primera?

Ranger emnet

kenneth2861

Anbefalte innlegg

Jeg mener denne har kjede, men er såpass lenge siden jeg har vært under panseret på en slik en.

Kikk på reimsida av motor, er det plastikdeksler på enden eller bare metall?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok akkuratt det har jeg ikke sett på skal se litt senere.

kjøpte den her om dagen og han var ikke helt sikker på når den var bytta, men bare ser i servic hefte på bilen ig siste servic er tatt på 112 ca og bilen har gått 192 000 og di har ikke hukket av for register reim noen plass siden bilen var ny og bilen er jo mere en 5 år også.

for di skal vel byttes hver 100 eller 5 år tror jeg. men skal se om det er deksel der eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjekket litt på nett nå og så også oppe i motoren ser ut som det er noen plast deksel der, men er så trangt og kompakt der men bare syns det er rart di ikke har hukket av i service hefte om register reim bytte i det hele tatt siden bilen var ny? vet ikke om du skriver d opp der vist det er gjort? skjekket også skilt nr på mekonomen og gikk inn på reimer og der sto det jeg kunne få kjøpt register reim kit til den så da er det karnskje register reim på denne modellen da?

eller kan det stå register reim på f.eks mekonomen selv om det er kjede på bilen? noen som har noen kloke svar? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har nok reim da det er renault motor, er på en måte et slags tøy deksel der vil jeg tro. Slå inn regnummeret ditt på meca sine nettsider for eksempel så ser du under "motornummer".

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider