Gå til innhold

Lønner det seg å selge bil og takboks nå eller til høsten?

Ranger emnet

MediaSUV

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe bil i løpet av sommeren, og etterpå skal jeg selge den gamle MediSUVen, riktignok med pc-en og alt det andre sære nerdeutstyret fjernet. Det er en Chevrolet Suburban '95-modell som ikke bør være så vanskelig å få solgt selv om den har gått en del, for den går billig på godkjent LPG-anlegg og er registrert ned til vanlig B-førerkort. Men spørsmålet er om det lønner seg å selge nå eller å vente til fellesferien (og kanskje OL?) er over før jeg legger den ut. Jeg har ikke noe problem med å dekke de rundt 70 000 som jeg håper å få for den i mellomtiden uten dyr mellomfinansiering, så derfor har jeg ikke veldig dårlig tid. Vil det da være mer lønnsomt å vente eller bare legge den ut nå?

Jeg har også en enorm takboks jeg skal selge. Den er det kanskje greit å annonsere nå, i tilfelle noen trenger den til ferien? Eller tror dere at det toget alt har gått (i motsetning til NSBs tog, som tydeligvis bare står i sommer... ;)), og at det er bedre å vente til høsten/vinteren, når folk trenger noe å stappe skiene i? Heller ikke der er det noe som egentlig haster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fullt så kjapt svar: rundt 2,5 ærlige liter på mila blandet kjøring. LPG inneholder vel 25 % mindre energi enn bensin, og de fleste bløffer på forbruket på Chevyer med bensin. Selv kom jeg aldri noe særlig under to liter på blandet kjøring med noen av de jeg har hatt med TBI.

Forbruket tilsvarer rundt 15 kroner, så det blir som en vanlig bil som bruker så vidt over literen på mila med nåværende bensinpriser. Men jeg syns nå at samvittigheten er enda bedre. LPG er jo det som forurenser minst av alt fossilt drivstoff. Luften som kommer ut, skal faktisk være ufarlig selv i en lukket garasje (selv om jeg aldri har prøvd det selv...). :) En annen fordel er at det sliter mindre på motoren enn bensindrift. Servicemannen min sier det egentlig holder å bytte olje og filter på 20 000, men jeg har nå byttet på 10 000 uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider