Nordsether Skrevet Juni 28, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2012 hei hadde nettopp min Audi A6 1998 mod 1,9 TDI inn på verksted for å bytte motor. oppdaget et problem med speedometer og km stand, de rikker seg ikke. Km stand er digitalt og vises, det bare går ikke, og speedometeret står stille. kan det bare være dårlig kontakt i pluggen som er feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nordsether Skrevet Juni 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2012 i dag da jeg skulle kjøre på jobb ble det plutselig liv i speedometeret i noen sekunder, helt til det hoppet litt og falt ned igjen. og rørte seg ikke etter det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juni 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2012 Ta kontakt med verkstedet som utførte motorskifte,må være noe de ikke har montert riktig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2012 Sjakk pluggen på girkassen ved venstre utgående drivaksel, om dårlig kontakt her så fungerer ikke speedometer og tellerverk. Om feilen ikke er her så er den nok internt i instrumentpanelet, en kjent sak og fikses som regel ved å demontere og sette sammen igjen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nordsether Skrevet Juli 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2012 prøvde med kontaktspray på pluggen som du nevnte, ble bedre, men ikke helt bra, noen ganger begynner nåla å hoppe og til slutt detter ned igjen til null, som for eksempel så datt nåla ned i en litt skarp høyresving, så lurer på om det kanskje kan være i brukk i kabelen ett sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2012 Jeg tipper feilen er dårlig kontakt mellom kretskort og selve speedometeret, får da nøyaktig de symptomer som du beskriver. Har laget en guide med bilde av disse kontaktpinnene, riktignok ikke til din bil, men gir deg en pekepinn :) http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/281271-guide-demontere-instrumentpanel-og-tenningslas-b3-b4-c3-c4.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nordsether Skrevet Juli 17, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2012 sjekket andre tråder, og fant ut at det er føler til speedometer som er defekt. når motoren kommer opp i en viss temperatur begynner speed-nåla å hoppe, og til slutt detter helt ned. og diesel-nåla vugger. kan noen gi meg en link til en side, og hvilken sensor jeg skal kjøpe? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg