Gå til innhold

Tilstanden på min bil, hva burde gjøres og hva er den verdt

Ranger emnet

Mebea

Anbefalte innlegg

Hei alle,

Jeg har en Polo 98 mod, color concept, 1,4 og 60hk. Jeg har hatt den i 10 mnd. Den ble sist EU godkjent mars 2011, hos et bilxtra verksted. En bilkyndig kompis av meg har tittet på bilen og kommet med disse oppdagelsene:

1) Slakk clutch. Henger litt igjen når man slipper den.

2) Seigt girkasse

3) Rust under bilen (hull), på bjelkene. Mulig å stikke flere fingre inn i hullene

4) Hull i eksosrøret. Brommer veldig når man tråkker på gassen. Eksosen lekker under førersetet

Hva anbefales å gjøres her? Vil gjerne ha meninger og tanker rundt dette da jeg ikke er bilkyndig. Han anbefalte å bytte girolje og fikse clutchen - mente noe med at snoren på clutchen skulle strammes (?). Eksosrøret kan sveises igjen. Rusten som står igjen som det største problemet. Jeg vurderer å levere bilen inn til en sjekk så jeg har en oversikt over hva som er galt med den. Og evt. en prisoverslag for rep.

Hvor mye mener dere at den er verdt? Jeg kjøpte den for 13.000 kr. Bilen har blitt kjørt veldig lite etter at jeg overtok den (>1 i uka)

Takk.

Endret av Mebea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusthull kan fort bli dyrt å reparere (sveise) om du må sette bilen bort for å få det gjort, be derfor om pris før du vurderer dette.

Eksos kan sveises ja, men igjen, om du ikke gjør det selv eller får en kompis til å gjøre det så blir det dyrt. Det samme gjelder skifte av clutch. Prisoverslag er umulig å komme med når ikke ser bilen ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider