Golf-Royce Skrevet Juni 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2012 Hei Bilforumet :) har lenge siklet etter å få registrert meg her men har ikke hatt tid før nå :-/ Problem: Spjeln på forgasseren er åpen når bilen er av og når jeg starter den, noe som fører til at den går vanvittig ujenvt samt slurper mye suppe. Noe som er drøyt når man er student (50liter på ca en uke)! Jeg vet minimalt om hva som står på bilen fra før, det er en 89 modell cl? med en 1.6 75hk Legger ved et bilde som sikkert blir å hjelpe litt.. tror kanskje det er en fjær som har hoppet av en plass eller noe siden det er motstand når jeg dytter den igjenn men spretter opp igjen som om at jeg skulle ha gitt full gass. [ATTACH]31893[/ATTACH] håper bilde ikke blir megastort da jeg ikke er så kjent med forumet :) edit: ble grei :) Takker for all hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2012 Det spjeldet skal stå åpent, en chokespjeldet. Om dette er igjen så vil motoren virkelig få mye bensin ;) Sjekk heller om motoren din sugerfalskluft siden den går ujevnt. Når ble tennplugger og resterende komponenter i tenningssystemet sist byttet? Sjekket/justert tenningen? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2012 Hei, du ha en Pierburg totrinns forgasser. Denne forgasseren er dessverre ikke kjent for å være en av de beste, men under kjøring pleier de å virke ok. Som Quattro nevner, sjekk for vakuumlekkasjer, tenker da spesielt på gummibelgen under forgasser som jeg tror denne har, men også kontrollere vakuumslanger, og spesielt gummisjøter på disse, og at luftfilter er ok, og sist men absolutt ikke uvensentlig, tilstand på tenningsanlegg, plugger, kabler og fordeler. Det spjeldet du har bilde av er chokepjeldet, under noemal kjøring skal dette stå åpent som på bildet, men ved kaldstart skal det være lukket for å gi en feitere og mere lettantennelig blanding av luft og bensin. Har du manuell choke gjøres dette emd en spak inni bilen, er det automatisk skal denne manøvreres av ei fjær som blir påvirket av varme. En rens av spesielt gasspjeldet nederst i forgasseren kan og gjøre tomgang litt bedre, en dasj forgassererens nedi der når motor er stoppet og chokespjeldet åpent, kan hjelpe litt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf-Royce Skrevet Juni 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2012 (endret) wow! takker for raskt svar :D Quattro: byttet plugger ca 6 måneder siden, men har ikke sett på resten.. husker du tennings rekkefølgen? Gummi stykkene(overgangene) til blantannet vakumslangen er som vi sier i nordnorge "Morkna" altså sunket me titanic for flere år siden. Dette er noe jeg skal bytte så fort jeg kan, hadde en kompis innom i går som er mekaniker men desverre av nytypen som ikke nesten vet hva en forgasser er for noe så når vi tok av boksfiltret og så et åpent hull fikk han/vi litt panikk :) skal bytte lambda også som jeg har liggende samt bytte div slanger som er holt sammen av noe teipbiter.. uff er så forelsket i bilen men tiden strekker ikke til :( det ble også byttet noe i eksossystemet(mulig kat), men det resulterte i at bilen bråker noe fælt samt rister sinsykt på tomgang som resulterer i at om jeg skulle måtte stoppe for en gammel dame elr lignende så må jeg ruse gassen.. lite populært :-/ Edit: ennå trøtt.. uff, nei mangler midtre del, så tipper d er derfor den bråker så mye :) Takker igjen for svarene, hjalp en del :) Endret Juni 30, 2012 av Golf-Royce Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2012 Tenningsrekkefølge: 1-3-4-2. Bytt alt av morkne slanger så tar vi det derfra :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.