Gå til innhold

Mangler fulltlys A6

Ranger emnet

msmanson

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en Audi a6 95 mod, og oppdaga plutselig at jeg ikke har fulltlys, hverken på høyre eller venstre side.

Har selvfølgelig sjekka sikringene og at pærene er hele, men der stopper også mine kunnskaper.

Er det noen som har noe forslag til hva som kan være galt eller hva jeg kan sjekke?

Alt annet av lys er i orden forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysbryteren på denne bilen er ett problem så kan hende det ligger der, men skjekk om det er strøm på den ene siden av sikringen i sikringsholderen, er det strøm der så er neste å skjekke relèt.

Tipper det er relèt :)

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysbryteren på denne bilen er ett problem så kan hende det ligger der, men skjekk om det er strøm på den ene siden av sikringen i sikringsholderen, er det strøm der så er neste å skjekke relèt.

Tipper det er relèt :)

Tusen takk for svar.

Glemte å nevne at det lyser i lampa for fjernlys i bilen når jeg slår det på uten at jeg vet om det er relevant, men jeg ville tro at bryteren er i orden da kanskje?

Har forsøkt å sjekke relèt, men jeg kan igrunn ikke finne det noe sted :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er brytern ok, så da er det relèt som tuller, jeg vet dessverre ikke hvor dette relèt sitter, men skal være mulig å finne det ved å titte under lokk til relèbok, instruksjonsbok etc.

EDIT: Fungerer lys-hornet?

Altså hvis du drar spaken mot deg, lyser det da?

Endret av Jesper1201

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er brytern ok, så da er det relèt som tuller, jeg vet dessverre ikke hvor dette relèt sitter, men skal være mulig å finne det ved å titte under lokk til relèbok, instruksjonsbok etc.

EDIT: Fungerer lys-hornet?

Altså hvis du drar spaken mot deg, lyser det da?

Nei det lyser ikke da heller.

Det vil si, i lampa inne i bilen lyser det, men ikke selve lysa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var kun nærlyset som gikk via relé på A6 C4 og fjernlysene direkte (på de med automatisk kjørelys). Sjekk sikringene og mål pærene - igjen. Mål også om du får spenning ut i pluggen til pærene (på fjernlys).

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen umulighet det Quattro, kan godt hende jeg har rota.

Men hvis det er tilfelle så fungerer fremdeles hendelen/brytern så lenge det lyser i lampa i instrumentpanelet.

Hvis det er tilfellet at det ikke er relè, så forsvinner nok strømmen i en konektor på vei ut til lykta som det er dårlig kontakt i.

Bilforumet.no
Super Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider