Gå til innhold

sikring ryker hele tiden - Nisssan P12

kenneth2861

Anbefalte innlegg

ok, denne er det egene kjørelys på karnskje det kan være det på min også tro vet du om den sikringen får til fult og dim? har ikke kjørelys i den lykta heller men tror det bare er pæra for fult lyset fungerer.

men fult lyset fungerer bare jeg setter bryteren på park før jeg starter bilen og vist jeg setter bryteren på ON etter start fungerer fult lys uten at sikring går, men om jeg slår bryter av om du skjønner slik at kjørelys kommer på av seg selv så går sikringen men det gjorde det ikke da jeg hadde ute den ene kontakten i lykta da gikk ikke sikringen der den vandligvis går.?

ok ja da håper jeg at jeg skal få reflektoren på plass igjenn :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner fortsatt ikke helt hva du skriver, men om det er når nærlys (Xenon) skal komme på at sikringa ryker så er vi nok på sporet.

For å ta ut lyskasteren må du nappe ut rista i grillenfor å komme til skrue. Og så sitter det en mutter nede helt ytterst under parklyset.

Xenon power-enheten kan så tas ut. Sitter med 3 skruer.

Rep.alternativer:

1) Nissan: Bare komplett lyskaster. drøyt 8000.

2) Løs power-enhet kan skaffes på bl.a. Ebay for ca 1000. Produsert av Hella og brukes i flere biler.

3) Xenon ettermonteringssett til ca 400 kr. som averteres på finn.no. Du bruker bare power/ballasten og kabelen rett inn på Xenon pæra.

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, hehe ikke lett og forklare men vist det bare var og knepe på plass igjenn den reflektoren så trenger jeg ikke ny lykt.

og har sett den bak exenon en søv firkanta boks sak som skal skrus til siden for og ta den ut denne er det 3 eller fire hakk i som skal passe inn på selve lykta om du skjønner?

er det denne du hadde feil på at du byttet denne så var det i orden igjenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider