Gå til innhold

Sub i E36 cab

Ranger emnet

stugaard

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mammut89

funker ikke bra med sub i noen som helst cab., ender ofte med at resonansen tar over :) og ikke noe bass i bilen. Men sikkert bedre enn ingenting

til opplysning:

har en fult brukbar sub i min cab, en mx5. der jar jeg en lukka kasse til en dsl w312b som er montert med magneten ut av kassen, slik at elementet spiller "inn" i kassa mot kupeen.

det trykker meget bra i kupeen selvom det er en cab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mammut89

bilder ? jeg holder på å bygge anlegg i en mx5 for tiden.

http://havenot.gotdns.org/~mammut

kan sikkert få tatt noen bilder, men det er ikke pent :D

kassa er ikke trukket med noe og er egentlig en eksperimintell kasse som jeg slo sammen pp 2 timer.

skal bygge ny til mazdaen, skal bruke glassfiber for og få med meg max volum inn mot skråveggen og inn i "tunellen" bak batteriet. men skal se om jeg får tatt et bilde da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for all hjelp!

Godt å høre at det kan fungere.. Henter en cab om en

uke som det er bygget 2x12 bak i. (alpine r)

Er veldig spent på hvordan det fungerer!

Men hva mener du med riktig kasse?

I forhold til elementene eller er det spesielle kasse

løsninger å foretrekke i en cab kontra feks. coupe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by stugaard

Mange takk for all hjelp!

Godt å høre at det kan fungere.. Henter en cab om en

uke som det er bygget 2x12 bak i. (alpine r)

Er veldig spent på hvordan det fungerer!

Men hva mener du med riktig kasse?

I forhold til elementene eller er det spesielle kasse

løsninger å foretrekke i en cab kontra feks. coupe?

Omtrent samme løsning på cab og coupe i E36...men selvsagt litt mer tight fit å få det til i cab...men prinsippet for å få trøkket inn i coupeen er det samma :)

Skal se om jeg finner noen bilder...lettere å forklare da :)

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vi har hatt mest suksess med i denne type bil er enten en dobbel 10" løsning....hvor bassene står i vært sitt hjørne innerst i trekantformede kasser....og spiller mot midten av bagasjerommet

eller...en 12" i reservehjulsbrønnen :)

Fant dessverre ingen bilder....

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg hadde en E36 cab. Han hadde en Rockford 10" som spilte gjennom skiposeåpningen. Dette funka svært bra. Synes å huske at han vant en del premier med denne i NASCA. Han vant i alle fall masse med forrige bilen sin En E34 535i.

Stig Johansson

Min BMW 318i E46 sedan:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=153402

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke en basser i bagasjerommet til en mx5 spille mer for de som står på utsida en inne i coupen?

Satser på to 10" i hattehylla, på hver sidet av bensintanken, men den muligheten har ikke e36 cab da.

Originally posted by maxmix

til opplysning:

har en fult brukbar sub i min cab, en mx5. der jar jeg en lukka kasse til en dsl w312b som er montert med magneten ut av kassen, slik at elementet spiller "inn" i kassa mot kupeen.

det trykker meget bra i kupeen selvom det er en cab.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider