DaButcher Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Originally posted by Mambo hvordan er egentlig bilen å kjøre når den er senka 40-45mm elsn..med 17" 215/50 ? jeg har gule koni sport + lesjöfors 45mm og 225/45-ZR17 dekk på eiker polaris felger. bilen min er 1980' 242DL.. Jeg har problemer noen ganger at dekkene tar i på innsiden av hjulbuen (pga panhardstaget), så jeg må enten fikse panhardstaget eller kjøpe spacers, evnt begge deler. Det er som en drøm å kjøre :) blir litt hardt, men så har jeg stillt gule koni på hardest instilling! 240 er uansett ingen komfort-bil, så hvorfor ikke fjerne jeep-fjæringen? ulemper: * spinner lettere * hopper lettere (om du gasser mens du kjører over en asfaltkant) * vanskeligere å kjøre offroad (wtf) fordeler: * spinner lettere (kan jo være en fordel om man liker å spinne?) * hopper lettere (det er litt morsomt å hoppe) * henger bedre i svinger * ser tøffere ut * fastere fjæring * bedre følelse over veien Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Originally posted by Breisladdern Stemmer dette? Har bestilt dempere nå, men jeg bestillte olje... Hva er forskjellen, burde jeg kjøpe gas i stedetfor? oljedemperen vil være treg i begge retninger.. gassdemperen har "retur", dvs den hjelper fjæren å bli strekt ut igjen. du "må" ha gassdempere ved senking, for at hjulene skal klare å beholde kontakten med veien under ujevn kjørebane. dvs. kjører du på feks grus, vil gassdempere raskere føre hjulene mot veien enn oljedemper, siden oljedemperen vil holde igjen fjæren litt. om du kjører dragrace, skal du ikke senke bilen din, da skal du ha oljedempere og høye fjærer, samt høyprofil (treghet i matriale gjør at man spinner mindre). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Du kan få 25/25mm stag fra IPDusa hjelper dissa mye, hjelper det bare på krenging? øvre- og nedre- fjærbein-stag, Lower Tie Bars, hva hjelper dissa mot? Kan noen gi meg mål på alt utenom stabstaga, de burde vel kjøpes ;) (?) skal prøve å få lage det, skal vel gå bra, må vel bare betale for metallet og det blir vel ikke menge kronene.. mye arbeid å lage tho. få det til å stemme osv. hadde hvert fint om det var nøyaktige tegninger med mål og tykkelse osv :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Originally posted by Mambo Du kan få 25/25mm stag fra IPDusa hjelper dissa mye, hjelper det bare på krenging? øvre- og nedre- fjærbein-stag, Lower Tie Bars, hva hjelper dissa mot? Kan noen gi meg mål på alt utenom stabstaga, de burde vel kjøpes ;) (?) skal prøve å få lage det, skal vel gå bra, må vel bare betale for metallet og det blir vel ikke menge kronene.. mye arbeid å lage tho. få det til å stemme osv. om du har alt av stag + senking, blir bilen visst som et tog (krenger ikke). For noen kan det gjerne bli for stivt, men ikke for meg. de andre stagene er for å stive av karrosseri.. stabstag er for å unngå krengning, vil ikke påvirke om du kjører rett over en fartshump feks. kjører du med to hjul over en hump med stabstag, vil du merke den er stivere, samt du vil merke det i svinger (mest). du kan kontrollere over/understyrning med forskjellige ting: sporvidde fremme/bak, stabstag fremme/bak, dekk, etc. jeg personlig hadde kjøpt 25/25 om jeg hadde cash. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 Originally posted by DaButcher dvs. kjører du på feks grus, vil gassdempere raskere føre hjulene mot veien enn oljedemper, siden oljedemperen vil holde igjen fjæren litt. SÅ hvis jeg kjører på svingete og humpete "vaskebrett" grusvei med oljedempere så kan jeg risikere å "miste" styringa, da framhjulene hopper og spretter og nesten ikke har bakkekontakt? Gas demperene er nesten dobbelt så dyre som oljedemperene.. Skal uansett bare kjøpe dempere forran.. Bak har jeg gule koni, eller forhåpentligvis deCarbon (hvis nissan s13 finner den siste) Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 noen som har mål på sånne stag ? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 har ikke du et lite stabstag på din bil?? ta målene fra de om du har...... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 målene på stabstagene er vel de samme...??? enten di er org el sport det er vel tykkelsen det komme ann på...??? så fremt at det ikke er av den justerbarer typen... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Originally posted by Vomaz målene på stabstagene er vel de samme...??? enten di er org el sport det er vel tykkelsen det komme ann på...??? så fremt at det ikke er av den justerbarer typen... tror ikke det finnes justerbare stabstag til 240. man kan evnt montere dobble stabstag.. det var noen på turboperformanceclub eller turbobricks som gjorde det.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Originally posted by Vomaz har ikke du et lite stabstag på din bil?? ta målene fra de om du har...... jeg tenkte på de andre staga jeg.. tårnstag, GTstag og de staga under.. hadde hvert moro å prøvd å lagd de, tviler på at jeg klarer å lage stabstaga :) noen som har mål og bilder? helst bilder med mål og dimensjoner må legge til. jeg er 17 så jeg har ikke alverdens penger så derfor jeg vil prøve å lage istede Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 2, 2004 Rapporter Share Skrevet April 2, 2004 noen som har lyst til å hjelpe en liten stakker? ;) hehe Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 ingen som kan/vil ? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bozzo Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 Hvis du er 17 år og skal ha en økonomi-bil, billig og god, så er volvo 240 helt feil bil, man må ha stinn lommebok for å fore beistet da.. :D Takk til muttern :D Siter '95 Nissan 200sx S14 ----- x'85 Volvo 240 TIC :hammer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet April 4, 2004 Rapporter Share Skrevet April 4, 2004 er lærling og har penger når jeg er 18 så NP :P men jeg har lyst til å modde litt på den nå :P og derfor vil jeg helst lage de staga.. prøve ihvertfall.. jeg syntes ikke GT-stag og sånt så så vanskelig ut å lage derfor spørr jeg Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.