Gå til innhold

R-sport

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mambo

hvordan er egentlig bilen å kjøre når den er senka 40-45mm elsn..med 17" 215/50 ?

 

jeg har gule koni sport + lesjöfors 45mm og 225/45-ZR17 dekk på eiker polaris felger.

 

bilen min er 1980' 242DL..

 

Jeg har problemer noen ganger at dekkene tar i på innsiden av hjulbuen (pga panhardstaget), så jeg må enten fikse panhardstaget eller kjøpe spacers, evnt begge deler.

 

Det er som en drøm å kjøre :)

blir litt hardt, men så har jeg stillt gule koni på hardest instilling!

240 er uansett ingen komfort-bil, så hvorfor ikke fjerne jeep-fjæringen?

 

ulemper:

* spinner lettere

* hopper lettere (om du gasser mens du kjører over en asfaltkant)

* vanskeligere å kjøre offroad (wtf)

 

fordeler:

* spinner lettere (kan jo være en fordel om man liker å spinne?)

* hopper lettere (det er litt morsomt å hoppe)

* henger bedre i svinger

* ser tøffere ut

* fastere fjæring

* bedre følelse over veien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Breisladdern

 

Stemmer dette?

Har bestilt dempere nå, men jeg bestillte olje...

Hva er forskjellen, burde jeg kjøpe gas i stedetfor?

 

oljedemperen vil være treg i begge retninger..

gassdemperen har "retur", dvs den hjelper fjæren å bli strekt ut igjen.

 

du "må" ha gassdempere ved senking, for at hjulene skal klare å beholde kontakten med veien under ujevn kjørebane.

 

dvs. kjører du på feks grus, vil gassdempere raskere føre hjulene mot veien enn oljedemper, siden oljedemperen vil holde igjen fjæren litt.

 

om du kjører dragrace, skal du ikke senke bilen din, da skal du ha oljedempere og høye fjærer, samt høyprofil (treghet i matriale gjør at man spinner mindre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få 25/25mm stag fra IPDusa hjelper dissa mye, hjelper det bare på krenging?

øvre- og nedre- fjærbein-stag, Lower Tie Bars, hva hjelper dissa mot?

 

Kan noen gi meg mål på alt utenom stabstaga, de burde vel kjøpes ;) (?) skal prøve å få lage det, skal vel gå bra, må vel bare betale for metallet og det blir vel ikke menge kronene.. mye arbeid å lage tho. få det til å stemme osv.

 

hadde hvert fint om det var nøyaktige tegninger med mål og tykkelse osv :)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

Du kan få 25/25mm stag fra IPDusa hjelper dissa mye, hjelper det bare på krenging?

øvre- og nedre- fjærbein-stag, Lower Tie Bars, hva hjelper dissa mot?

 

Kan noen gi meg mål på alt utenom stabstaga, de burde vel kjøpes ;) (?) skal prøve å få lage det, skal vel gå bra, må vel bare betale for metallet og det blir vel ikke menge kronene.. mye arbeid å lage tho. få det til å stemme osv.

 

om du har alt av stag + senking, blir bilen visst som et tog (krenger ikke).

 

For noen kan det gjerne bli for stivt, men ikke for meg.

 

de andre stagene er for å stive av karrosseri..

stabstag er for å unngå krengning, vil ikke påvirke om du kjører rett over en fartshump feks.

 

kjører du med to hjul over en hump med stabstag, vil du merke den er stivere, samt du vil merke det i svinger (mest).

du kan kontrollere over/understyrning med forskjellige ting:

sporvidde fremme/bak, stabstag fremme/bak, dekk, etc.

 

jeg personlig hadde kjøpt 25/25 om jeg hadde cash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

 

 

dvs. kjører du på feks grus, vil gassdempere raskere føre hjulene mot veien enn oljedemper, siden oljedemperen vil holde igjen fjæren litt.

 

SÅ hvis jeg kjører på svingete og humpete "vaskebrett" grusvei med oljedempere så kan jeg risikere å "miste" styringa, da framhjulene hopper og spretter og nesten ikke har bakkekontakt?

 

Gas demperene er nesten dobbelt så dyre som oljedemperene.. Skal uansett bare kjøpe dempere forran.. Bak har jeg gule koni, eller forhåpentligvis deCarbon (hvis nissan s13 finner den siste)

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

målene på stabstagene er vel de samme...???

enten di er org el sport det er vel tykkelsen det komme ann på...???

så fremt at det ikke er av den justerbarer typen...

 

tror ikke det finnes justerbare stabstag til 240.

man kan evnt montere dobble stabstag..

 

det var noen på turboperformanceclub eller turbobricks som gjorde det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

har ikke du et lite stabstag på din bil??

ta målene fra de om du har......

 

jeg tenkte på de andre staga jeg.. tårnstag, GTstag og de staga under.. hadde hvert moro å prøvd å lagd de, tviler på at jeg klarer å lage stabstaga :)

 

noen som har mål og bilder? helst bilder med mål og dimensjoner

 

må legge til. jeg er 17 så jeg har ikke alverdens penger så derfor jeg vil prøve å lage istede

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er lærling og har penger når jeg er 18 så NP :P men jeg har lyst til å modde litt på den nå :P og derfor vil jeg helst lage de staga.. prøve ihvertfall.. jeg syntes ikke GT-stag og sånt så så vanskelig ut å lage derfor spørr jeg

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår