Gå til innhold

R-sport

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

Originally posted by Geir A

 

Det er jo det som er den vanligste fremangsmåten.

Løsne demperen i topp, krengningsstaget og feste for bremseslange så bare å vippe ut.

Enklest og raskest.

 

når jeg bytter fjører påmin løsner jeg bare muttern på toppen :D bør ikke ta av noe mer,pga. 23cm høye fjører :D helt topp :D slipper å lufte bremser osv...:cool:

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by volvo242TIC

 

når jeg bytter fjører påmin løsner jeg bare muttern på toppen :D bør ikke ta av noe mer,pga. 23cm høye fjører :D helt topp :D slipper å lufte bremser osv...:cool:

 

Slangen blir i korteste laget om en har orginale fjører.

Dessuten trenger en ikke å lufte bremsene om løsner feste på

braketten som sitter på innerskjermen til bremseslangen.

Hvordan klare du å bikke ut fjærbeinet uten å løsne krengningsstaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er klart at du kan løsne braketten...poenget mitt var at jeg har så korte fjører at nå jeg løsner muttern på tårnet, dytter mepern i bunn (olje framme) kna jeg bare løfte av fjøra...så beinet henger i brua...tou see?

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

 

 

Om du skal senke bilen med senkefjærer, "må" du ha gassdempere.

 

 

Stemmer dette?

Har bestilt dempere nå, men jeg bestillte olje...

Hva er forskjellen, burde jeg kjøpe gas i stedetfor?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

 

Stemmer dette?

Har bestilt dempere nå, men jeg bestillte olje...

Hva er forskjellen, burde jeg kjøpe gas i stedetfor?

 

 

det funker selvfølgelig best med gass...jeg har olje framme på min, og gass bak,men bilen er så lav at det er gocart likevel :D så slipp den ned så er det ikke noe prob :D blir bare ræva på humpete vei:eek:

 

så ja du burde kjøpt gas;)

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en bil som er behagelig å kjøre samt at den ikke krenger så svin-mye når man leker seg på banen, jeg har jo org stag bake, men bilen krenger endel allikevel...

jeg tror jeg må satse på krengningshemmer (R-stort kansje??)

jeg må ha luft- demperene bake pga ellers går dekkene i hjulbuen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Vomaz

kan man få sterkere stabstag enn org til volvo som ikke er r-sport??

hva er da forskjellen på r-sport og andre "sports - stag"

 

Du kan få 25/25mm stag fra IPDusa: http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=1535&NodeID=4908&RootID=629

 

videre har du gøye stag som:

gt-stag: http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=369&NodeID=1158&RootID=629

 

justerbart panhardstag: http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=1607&NodeID=5111&RootID=629

 

øvre- og nedre- fjærbein-stag: http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=344&NodeID=1160&RootID=629

 

I tillegg, har de noen nedre stag, men de er så enkelt utført at du kan lage de selv av to rør: http://www.ipdusa.com/ProductsCat.aspx?CategoryID=169&NodeID=1159&RootID=629

 

de siste stagene er bare to rør som er flatklemt i enden og har to hull.. GT-stag er ikke like enkelt å lage selv.

 

GT-Stag koster 400kr hos volvo, visstnok.

volvo 242 GT hadde vel 23/25mm stabstag(?), men ejg tror ikke noen 240'er kom med 25mm stag fremme.

 

uansett ville nok de stagene kostet mer brukt, enn det koster å importere nye stag fra ipdusa.

 

stabstagene til ipdusa har med polyurethane foringer til frontstaget (blåe foringer, samme som superflex).

 

stabstag og slikt er meget enkelt å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår