Gå til innhold

Passat 2006 higline Adaptive bixenon-lys - Noen som vet hvilken type xenon pære?

Ranger emnet

Madura2

Anbefalte innlegg

Tenkte å kjøpe ny pære på biltema for 250kr i steden for å betale 1500kr hos verkstedet (noen som har erfaring med pærene fra biltema?)- men siden hele fangeren++ foran må demonteres så er det greit å kjøpe pæren først slik at jeg har den klar til å sette inn

Er det mye pes å få av fanger ect for å komme til pæren??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike billigpærer har ofte feil motstand slik at de kan skade ballasten. Det merket jeg på min egen bil, etter ei stund begynnte sikringa å ryke når lysene skrudde seg på.

http://viewitem.eim.ebay.no/Osram--Xenarc-D2S-66240--35-WXenon-HID-bulb-new-x2/140772121727/item

Da ville jeg heller kjøpt originale osram pærer på ebay i stedet.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D1S heter pæra du skal ha.

Fangern er lett å få av. Masse skruer under fangeren, 4 skruer i hver innerskjerm, 2 muttere som holder fanger mot skjerm på hver side, 8 skruer på toppen av grillen.

Når fangern er ute må du skru av "plastskinna" fanger går i, sitter under lykta. Da først kommer du til skruene som holder lykta.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp Biltema xenon pærer!

Gjorde det i januar til Mondeo'n og nå lyser de betraktelig dårligere enn de som Biltema pærene erstatta, det var forøvrig osram.

Osram fra biltema? Høres tvilsomt ut da alle andre selger disse pærene til godt over 1000-lappen pr stk.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som biltemapærene erstatta var Osram, litt rart skrevet antageligvis.

Å ja, jeg som leste litt fort :)

Siden det er såpass mye jobb å skifte pærene på disse bilene så er det likegreit og sette i skikkelige pærer med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til '06 passat er jeg ganske sikker på at du trenger D2S, ikke D1S.. jeg byttet i fjor høst til osram cool blue intense D2S på min '07 passat.. og disse pærene vil jeg absolutt anbefale! høstmørket ble lyst som dagen! gå inn her og finn din bilmodell, så finner du rett pære..http://am_application.osram.info/publish/index_en.html gå heller for osram-pærene enn biltema sine.. de er billigere i innkjøp, men styrken og fargen på lyset svekkes fort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Har nå sjekket litt nærmere ang xenon pæren, det viser seg at det ikke er pæren som er gåen men et deksel som legger seg over deler av av pæren når den dimmes.... verkstedet mener at lykten må byttes og prisen på lykt og deler er 10200kr. Har funnet ny lykt på bildeler.no til 5000kr og det blir vel da til å prøve å bytte lykten selv...

Er det noen som har vært borti dette problemet med dekselet og har fått til å fikse det på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider