Gå til innhold

Hvilken olje til 1,8T ?

Ranger emnet

Zamot

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jamez

Min bil er vel å regne som ett godt stykke forbi "lett trimma"...

Kaller det billig forsikring å bytte ofte...

Er så lite olje på 1.8t også, at det blir ikke så dyrt.

er enig at det er billig forsikring.. hvertfall hvis en har endel effekt.. Men olja har hvertfall bra egenskaper lenge..

Bare å fylle på andrebilen da...;)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by borabora

Når jeg har hatt service på S3'en så har det blitt brukt 0/30 tror jeg(den som oppfyller krava iallfall).

Men ble tikking etter banekjøring så har begynt å bruke 10/60 og ble ikke noe tikking da.

Bytter ganske ofte iallfall på sommeren og blir 10/60 igjen da(akkurat hatt service) før banekjøring.

Men hvor nøye er det at olja holder krava fra fabrikken?

Og en ting som jeg har spurt om i andre tråder, noen som har erfaring med Kendall sine oljer?

Oljeprodusentene må betale en haug med penger for at det skal stå feks vw godkjent osv på oljekanna.. Kan vel kanskje få litt tull pga garanti osv. Men spiller ingen rolle. Hvertfall ikke når den er gått ut.. Olja ødelegger ikke så lenge det er god kvalitet..

Kendall ville jeg ikke brukt..

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

er enig at det er billig forsikring.. hvertfall hvis en har endel effekt.. Men olja har hvertfall bra egenskaper lenge..

Bare å fylle på andrebilen da...;)

Joda, oljen klarer nok egentlig mere. Bytter litt etter hvordan kjøring det har vært. Mye småkjøring/banekjøring så bytter jeg ofte, men hvis det har vært mye langkjøring kan jeg la det gå litt lengre :)

men, best å være sikker...

Kan fylle over den brukte på morsan sin :p

Vento GL me castrol TWS hører vel til uvanlighetene...

digresjon: hører enkelte nybiler bytter olje første ved 25000km! Det syns jeg begynner å bli vel langt. Og enkelte leasingselskaper nekter kunden å bytte olje før 25k/2år(?) om de ønsker det... ko-ko?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

Oljeprodusentene må betale en haug med penger for at det skal stå feks vw godkjent osv på oljekanna.. Kan vel kanskje få litt tull pga garanti osv. Men spiller ingen rolle. Hvertfall ikke når den er gått ut.. Olja ødelegger ikke så lenge det er god kvalitet..

Kendall ville jeg ikke brukt..

Var det jeg regnet med oxo....

Og garantien har jo gått ut uansett.

Oki, slekta til en kamerat importerer så hadde fått den billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jamez

Joda, oljen klarer nok egentlig mere. Bytter litt etter hvordan kjøring det har vært. Mye småkjøring/banekjøring så bytter jeg ofte, men hvis det har vært mye langkjøring kan jeg la det gå litt lengre :)

men, best å være sikker...

Kan fylle over den brukte på morsan sin :p

Vento GL me castrol TWS hører vel til uvanlighetene...

digresjon: hører enkelte nybiler bytter olje første ved 25000km! Det syns jeg begynner å bli vel langt. Og enkelte leasingselskaper nekter kunden å bytte olje før 25k/2år(?) om de ønsker det... ko-ko?

noen kjører opp til 50 000 km!!!!!!!!!!! sykt..

om 100år er alt glemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider