Gå til innhold

Det klunker ved svinging

Ranger emnet

squwat

Anbefalte innlegg

Eg har en Suzuki Baleno 1.6 95 mod. Akkkurat nå har eg dekk på 17 tommer på bilen. I det siste har eg hørt en klunkelyd bak når eg svinger, spesielt til høyre, men nå lager den også lyder når eg kjører rett frem. Har hatt den opp på rampe men fant ingenting spesielt som indikerte at noe var galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står ingenting om det er 2wd el 4wd her. Men demonter bremse tromlene så ser du nok problemet. Sjekk Evt hjullager. Er d 4wd kan d være drivknuter. Men tviler på det. Aldri vært borti dette på baleno før.

Har du ikke peiling på bremseband, så bør du heller ikke pelle det av. Da bør du oppsøke verksted. De fleste prøvekjører vel også bilen å kan komme med kommentar om hva d kan være, gratis.

Bilforumet.no
Moderator: Suzuki - Fiat - Alfa Romeo - Isuzu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk de indre stablisatorstag foringene bak, best at bilen står med hjulene på bakken. dra skikkelig i staget så kjenner du om det er slakk i de indre foringene. Kan også være slakk i lenkearmene, men litt rart om du hører det når du svinger. Skulle nesten tro det var noe foran. Sjekket fjørene?

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen dekk for en stund siden, de 17 tommerene eg hadde på. Skifta til 13 tommer isted som skal være på bilen, og da forsvant lyden! Dum som eg er hadde for store dekk på bilen! Nå er eg heller ikke noe ekspert på bil, og stolte på de som mente at de 17 tommerene passet fint! Det enkle er oftest det beste, i dette tilfellet bare foreslo eg å skifte tilbake til de originale dekkene for å se om det faktisk var DET som lagde lyd, og rett hadde eg!

Takk for svar =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider