Gå til innhold

Hydraulikkolje

Ranger emnet

marsipangris

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Kjøpte en flaske med G 004 000 M2 hydraulikkolje hos møller i dag. Da jeg skulle fylle, merket jeg at den hydraulikkolja jeg hadde kjøpt er grønn, mens den som er på bilen er rød/brun. Kan jeg blande disse to? Tips til hva jeg kan gjøre?

Takk på forhånd :D

Endret av marsipangris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker opelduude? Eg ville ikkje blanda dei to fargane, det er ein grunn til fargeforskjellen, at ikkje ein skalta feil olje. Og forresten, marsipangris, du har vel ikkje kjøpt olje til hydraulikk på citroen? Den er grøn, og må ikkje blandast med noko anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VAG servo-olje skal være grønn.

Andre oljer anbefales ikke da de kan skade pakninger og gi lekkasje.

Usikker på hvorfor du har rød/brun, men mistenker et det er forurensing (rust) p.g.a. gammel servo-olje.

Hvor gammel er Passaten?

(bare for å kunne sjekke i tilfelle de brukte en annen servo-olje på eldre modeller)

--

Endret av Bwana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert rød fordi noen som ikke visste bedre har fylt på rød olje, muligens ATF eller hydr.olje? Som du allerede vet skal du KUN ha grønn servoolje, type Pentosin CHF 11S. Du må i tillegg flushe systemet for å få ut all den røde (som mest sannsynlig ikke er blandbar med grønn syntetisk).

Ser Biltema selger syntetisk grønn servoolje CHF 11S med spec G002 000/G004 000, men ville nok holdt meg til Pentosin uansett pris, evt Statoil sin (som kanskje er den samme som på Biltema?).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider