marsipangris Skrevet Juli 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2012 (endret) Heisann :) Kjøpte en flaske med G 004 000 M2 hydraulikkolje hos møller i dag. Da jeg skulle fylle, merket jeg at den hydraulikkolja jeg hadde kjøpt er grønn, mens den som er på bilen er rød/brun. Kan jeg blande disse to? Tips til hva jeg kan gjøre? Takk på forhånd :D Endret Juli 4, 2012 av marsipangris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2012 Jepp, det går bra. Servoolje du mener tenker jeg. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet Juli 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2012 Er du sikker opelduude? Eg ville ikkje blanda dei to fargane, det er ein grunn til fargeforskjellen, at ikkje ein skalta feil olje. Og forresten, marsipangris, du har vel ikkje kjøpt olje til hydraulikk på citroen? Den er grøn, og må ikkje blandast med noko anna. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Juli 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2012 Jeg ville ikke blandet rød og grønn servo olje. Jeg hadde reist tilbake til møller og rådført meg med dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juli 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2012 (endret) VAG servo-olje skal være grønn. Andre oljer anbefales ikke da de kan skade pakninger og gi lekkasje. Usikker på hvorfor du har rød/brun, men mistenker et det er forurensing (rust) p.g.a. gammel servo-olje. Hvor gammel er Passaten? (bare for å kunne sjekke i tilfelle de brukte en annen servo-olje på eldre modeller) -- Endret Juli 5, 2012 av Bwana Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marsipangris Skrevet Juli 5, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2012 (endret) passaten er 12 år gammel, 2000 modell Endret Juli 5, 2012 av marsipangris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Juli 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2012 Vi bruker grønn på jobb vi til vag, aldri hatt noe problem med det. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2012 Du skal ha olje merket G 002 000 eller G 004 000. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heljo Skrevet Juli 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2012 eg har raud/brun på min passat 2000mod. Men eg høyrte på VW verkstad at audi S4 (ca sein 90-tal)MÅ ha grøn, måtte ikkje bruke noko anna der, så då er vel ikkje kvalitet på raud og grøn blandbar..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 7, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2012 Du har sikkert rød fordi noen som ikke visste bedre har fylt på rød olje, muligens ATF eller hydr.olje? Som du allerede vet skal du KUN ha grønn servoolje, type Pentosin CHF 11S. Du må i tillegg flushe systemet for å få ut all den røde (som mest sannsynlig ikke er blandbar med grønn syntetisk). Ser Biltema selger syntetisk grønn servoolje CHF 11S med spec G002 000/G004 000, men ville nok holdt meg til Pentosin uansett pris, evt Statoil sin (som kanskje er den samme som på Biltema?). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg