Gå til innhold

Ansvarsforsikring og steinsprut

wolfman

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ansvarsforsikring på forden, men har nylig fått en steinsprutskade på frontruta som de på EU-kontrollen sa jeg måtte få ordnet for å få bilen godkjent.

Ringte forsikringsselskapet mitt og ville bytte til delkasko (uten å nevne vindusskaden), men da ville de ha bilder av bilen fra alle vinkler pluss vindu.

Det jeg lurer på er om det er noen vei rundt dette? Feks kan jeg bytte forsikringsselskap og ta delkasko der? Finnes det andre rimeligere måter å få til dette på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen vei utenom enn å måte betale full pris for den frontruten. Alle forsikringsselskap er i dag veldig våkne når det gjelder tegning av delkasko pga mye utbetaling angående steinsprut.

Delkasko burde alle ha på bilen,fordi en ny rute fort koster 10.000 kr på en 15 år gammel bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert du må bytte rute. Hvis det er en liten "rose", så koster det ca 500 kr (uten kasko) å fikse hos bilglassfirmaene. Forskjellen er at du må betale selv, mens med (del)kasko hadde forsikringsselskapet betalt. Hvis du ser på alle kronene du har spart på å ikke ha delkasko opp gjennom årene, så er kanskje ikke regnestykket så ille.

Klikk Liker ute til høyre hvis du liker dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert du må bytte rute. Hvis det er en liten "rose", så koster det ca 500 kr (uten kasko) å fikse hos bilglassfirmaene. Forskjellen er at du må betale selv, mens med (del)kasko hadde forsikringsselskapet betalt. Hvis du ser på alle kronene du har spart på å ikke ha delkasko opp gjennom årene, så er kanskje ikke regnestykket så ille.

Tror ikke den første tanken er hvor mye du har spart på ikke å ha hatt delkasko,når du står med en rute som må byttes. Og ruten koster mer enn hva verdien er på bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider