Gå til innhold

Senking Audi A3 1.8T 1999 35mm vs 40mm

Ranger emnet

108660

Anbefalte innlegg

Planlegger å senke min A3. Originalt skal den være senket 20mm(?), noen som har erfaring/anbefaling fra 35mm eller 40mm senking på slike biler. Har 18" 225/40/18 montert om sommeren.

Hvilke fjær gir den beste opplevelsen? KW, H&R etc.

Noen som vet om rimelige forhandlere som monterer slik senking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senket min Leon 40mm, med AP fjærer (hadde tenkt å bestille Eibach, men de hadde ikke på lager akkurat da), samt gule justerbare koni.

Fikk hjelp av noen kompiser som har gjort det på andre biler før, og det gikk ganske fint. Slet litt med å løsne demperne foran, men med litt hamring og banning gikk det til slutt. Så det er ikke sikkert du trenger å få et verksted til å gjøre det... Spør noen som har peil om de kan hjelpe. Sikkert noen på forumet og som gjør det for en marsipangris eller no.

Bilen bør helst på 4-hjuls kontroll etterpå, men det var faktisk lite man kunne gjøre gæærnt ved senking av denne bilen.

Resultatet ble bra, men følte at den var litt stump, og spratt litt mer enn den burde. Litt justering av demperene foran, og nå er den veldig bra. Mulig den er litt for stiv (for noen), men siden man med av med omtrent hele driten bak for å justere, så lar jeg det være.

Sørg for å kjøpe kjente merker, så blir du sikkert fornøyd. Anbefaler justerbare, og har du råd, er det kult om du kjøper slike man kan justere høyden på også. Da kan du heve den litt på vintern. (Med 40mm senking skraper jeg borti endel snø)

Se her: http://www.seatcupra.net/review_konileon.htm

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider