Gå til innhold

Audi A4 1.8T 1996 - bilen kutter enormt ved vanlig kjøring!!!

Ranger emnet

keon2k

Anbefalte innlegg

Heisann, lurte på en ting.

Har kjøpt meg Audi A4 B5 1.8T 1996 mod. Gått 174,000 km.

Har problemer med at den fusker noe grusomt under kjøring.

Kjører den fint, er ikke snakk om og dra den på turtallet osv. Er snakk om og holde fartsgrensen, også plutselig kutter den gassen helt. Og jeg kan ta inn clutchen og gasse for fullt og turtelleren rører seg ikke.

Deretter må jeg ta inn gassen og prøve og gire ned til mindre gir for og få høyt turtall - så etter sånn ca 10sekunder så kjører den igjen. Dette skjer UTROLIGT mye.

Det skjer annen hver km omtrent. Kutter totalt alt av gass, og om jeg holder inne clutchen uten og gasse så slukker bilen i fart og jeg må starte bilen på nytt, men da er den skikkelig treig startet før den går igjen.

Har ikke noe og si om jeg kjører veldig roligt eller om jeg kjører normalt eller gasser skikkelig på. Det skjer uansett. Kjørte fra oslo og hjem med bilen idag, som tilsvarte rundt 150ganger at den kuttet gassen/tenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt diagnose med VAG-COM diagnose apparat, men ikke på verksted. Fikk feilmeldinger, men slettet de. Har ikke kommet opp igjen. Kan liste de under her om noen kunne utdypet feilene, men der er vekke. Så vet ikke om det har noe for seg og bytte selve delene som er feil?

Feil nr1: - Throttle Position Sensor A - Circuit - Performance Problem - Out of Range

Feil nr2: - Mixture Adjustment Control

Feil nr3: - Maximum Charge Air Pressure Exceeded

Feil nr4: - Mass or Volume Air Flow Circuit - Low input

Feil nr5: - Cylinder #1 Knock Control Limit Attained

Feil nr6: - Cylinder #2 Knock Control Limit Attained

Feil nr7: - Oxygen Sensor Heating Circuit - Ahead of Catalytic Convertor

Feil nr8: - O2Sensor Circuit - High Voltage (Bank 1 Sensor 1)

Feil nr9: - Supply Voltage (B+)

Feil nr10: - Malfunction Indicator Lamp Faulty

Alle de feilene er borte utenom nr 9 og nr 10.

Så håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider