Gå til innhold

Pris på å oppgradere AUDI MMI (05' A6)?

Ranger emnet

Slim!

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg er ikke videre gira på å kjøre rundt med kun CD og radio som eneste lydkilder i bilen derfor har jeg snust litt på å få kobla en iPod til MMIen. Ettersom det var en eldre kar som eide bilen tidligere tviler jeg på at han har oppgradert MMIen siden han fikk bilen. Jeg har sett litt på diverse sett som lover å få styring av iPod via MMI, men en fellesnevner er at man må ha en relativt ny versjon. Derfor lurer jeg på om noen vet hva dette koster?

Jeg har lekt med tanken på å fikse det selv, men har hørt skrekkscenarioer om hva som kan skje om man fikler med det selv. CD/Radio er da faktisk bedre enn ingenting.

Om noen også har noen forslag til en god løsning for å få introdusert MP3 inn i bilen (utover FM-sender, det fungerte dårlig) tas det i mot med takk.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene. Har faktisk vært innom begge to. Fant litt informasjon om Viseoo da jeg søkte litt rundt (http://viseeo.no/). Det virka egentlig ganske lovende. I tillegg ser det ut til å fungere utelukkende via BT så da slipper jeg å kjøpe iPod også. Må finne ut av dette med MMI-versjon og ikke minst kostnad, men den løsningen ser rimeligere ut så langt.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tenkte jeg bare skulle legge til hva jeg har funnet ut så langt i tilfelle noen andre lurer på det samme.

Jeg har lest en del på nett angående dette og det virker som om Audi-forhandlere i bl. a. Danmark, Sverige og England er en del mer medgjørlige enn her til lands. Der har jeg sett flere skrive at de får kjøpe CDene som trengs for oppdatering for 40-50 kroner. Jeg prata først med en lite trivelig type på Møller Asker og Bærum. Han sa at å oppgradere MMIen er ikke noe som gjøres og at de platene får man ikke tak i noe sted i verden. Man er stuck med den versjonen av MMI som kommer med bilen. Ikke imponerende kunnskap.

Ringte så til Møller Ensjø og der fikk jeg mye bedre hjelp. Han ene tipsa meg om en løsning der man kan få iPod-styring via MMIen, men da ikke med track ID. Det står visstnok bare "Track 1, Track 2" osv. Det koster 2500 ferdig montert (fra Audi, men jobben gjøres av et firma som heter RM Montasje) med ledning frem til hanskerommet. Jeg tok også en prat med verkstedet der og de skulle ikke ha mindre enn 2400,- for å oppgradere. En jobb som stort kun består i å mate inn noen CDer og følge anvisningene på skjermen. Jeg spurte om jeg ikke kunne gjøre jobben selv, men da mente han at CDene kom til å koste mer enn 2400,- Forstå det den som vil. Det er utrolig at det skal koste så mye og at man får så lite hjelp for at man skal kunne trives bedre med produktene de faktisk selger. Det å ikke ha iPod inngang i en bil er jo ikke akkurat grunn til å kjøpe seg ny bil så det kan jo ikke ligge i at de ønsker å fremprovosere en oppgradering...

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider