Gå til innhold

Trenger hjelp med å koble 1000m på bilen min...

Ranger emnet

darkmann

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som har koblingsskjema for 1000m på jordstyrte biler? Fikk høre at bilen min er jordstyrt.(men om det stemmer vet jeg ikke)

har funnet en koblingsskjema for jordstyrt. Men vet ikke om koblingsskjema stemmer:

30 + sikring/batteriet

86 org. fjernlys

85 kobles sammen med 30

87 ekstralys (+)

Bilen det er snakk om er honda accord 2.0L 1990mod.

Prøvde dette koblingsskjema men funket dårlig som fulgte med pakka:

30 + sikring/batteriet

87 1000m(ekstralysa)

86 orginale fjernlysa

85 - jord

Når jeg prøvde nederste koblingskjema skjedde dette: Når nærlysa sto på, lyste 1000m men når jeg slo på fjernlysa så slukket 1000m. Bilen har 4 orginale lykter. 2 nærlys med 2 ledninger og 2 fjernlys med 2 ledninger.

Det fulgte også med en vekselrele(87a) prøvde å bytte med arbeidsrele(87) men samme problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

85 kobles sammen med 30

Hvafornoe?

Det fulgte også med en vekselrele(87a) prøvde å bytte med arbeidsrele(87) men samme problem.

Bruk vekslereléet. Om du har motsatt funksjon av ønskelig så bytt fra 87 til 87a og lyktene vil lyse helt motsatt ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt, både 85 og 86 på relèet kobles til på H4-pære, på de stikkerne som er lengst fra hverandre/diagonalt, er det ikke H4 så kobles de til på hver sin leder på fjernlyspæra, og skal du ha bryter på dem så monteres denne mellom pæra og relèet på en av lederne.

Da virker det, og denne metoden brukes på både minus og pluss styrte lykter, så er det tvil kobler man slik.

Forøvrig 87 til pluss tusenmetre, og 30 til pluss batteri via en (15A) sikring.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis 100 metra tente på nærlys, og slukka på fjørnlys, så har du kobla 86 på feil ledning !!! Du har kobla den på ledininga til nærlyset

Kan da umulig ha gjort. det er 2 lyspærer per side på denne bilen. det er 2 ledninger på nærlys. Dei 2 ledningene har jeg ikke rørt. så er det 2 ledninger på fjernlyset. dei 2 ledningene har jeg prøvd å koble på. nærlyset på denne bilen lyser uansett om man har på fjernlys eller ikke

Så nei, nærlysledningene har jeg ikke rørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpa. Brukte denne koblingskjema med vekselrele 87a:

30 til + på batteri/sikring

87 til ekstralysene

85 til ene kabelen på fulltlyspæra

86 til andre kabelen på fulltlyspæra

Da virket alt som det skulle.

Takk igjen :-)

Endret av darkmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider