del_sol 86 Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Vurderer å kjøpe en calibra,men har hørt mange snakket om at de medfører mye skruing osv? Hvordan er deres erfaringer med calibran? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_bkl_cal Skrevet Mars 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2004 hej du!har vert eier av en calibra et halvt år snart!hakke vert noen store feil bortsett fra at en mørk natt så røk dynamoen,ellers har den vert helt topp,god å kjøre og ligger godt på på veien!også er det jo opel!calibra-GODT VALG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidlund Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Calibra er greie de. Men se opp for rust og dårlig drivverk. og det skal være T-U-R-B-O. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Du får gå for 4x4 turbo`n. Har ikke prøvd den selv, men vil da regne med at den går bra. Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by del_sol 86 Vurderer å kjøpe en calibra,men har hørt mange snakket om at de medfører mye skruing osv? Hvordan er deres erfaringer med calibran? Fin bil, som er digg å kjøre! Men sjekk bilen NØYE for du kjøper`n, jeg hadde ikke turt å kjøpe en Calibra uten NAF-test!;) Har brent meg en gang før, 14000kr i rep utgifter etter 2mnd`r og det var under bordet!:D Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by del_sol 86 Vurderer å kjøpe en calibra,men har hørt mange snakket om at de medfører mye skruing osv? Hvordan er deres erfaringer med calibran? Hvorfor ikke Del Sol eller Celica? Uendelig mye bedre valg.... Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
del_sol 86 Skrevet Mars 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by Øyvind.H Hvorfor ikke Del Sol eller Celica? Uendelig mye bedre valg.... Er lysten på de to også men virker som du får mer for pengene i en calibra. de er like gamle,har mer krefter,turbo,4x4 og er billigere. Et minus er jo at de fleste er godt\hardt brukt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Og så kan den jo trimmast til ein million hk berre ved å skru trykk:D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 det og skru trykk skulle ikke vært kallt trimming.. Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logico Skrevet Mars 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2004 Originally posted by Mandel det og skru trykk skulle ikke vært kallt trimming.. Er det egentlig det da?:D Siter 07 VW Passat 2.0TDI Highline 99 VW Golf 1.6 61 Humber Super Snipe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Mye skal du bruke på bil a? Når du vurderte Celica t20 (94->), så burde du også vurdere Celica t18 (->93). De er fete. I turbo utgaven til noe over 100k har du originalt 204hk. Og de ser jævlig mye tøffere ut enn en sliten calibra. Men Calibraene er billige, hvertfall i motorfattige versjoner. Ikke kjøp skropel, kjøpt snapse. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
del_sol 86 Skrevet April 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 har i underkant av 100k men har ikke bestemt meg ennå..skal nok ikke handle før til sommer\høst så har fortsatt tid :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Da ville jeg kjøpt en 92-93modell T18 Celica 2.0GTi 16v. Så investerer du i åpent filter, kat-erstatter (evt. ny eksos fra kat og bakover. Bygges billig hos f.eks. ww.rakaror.se) Vil du ha enda litt til, så chip motoren. Har originalt 156hk. Med åpent filter, eksos og chip +/- 170hk. På en bil som veier ca 1200kg sparker det greit ifra. I tillegg ser den fet ut. Spesiellt hvis du bytter til turbo-panseret. Ønsker du enda mer krefter, så sleng inn et lystgass anlegg. Toyota motorer holder lenge, og turtallet stopper ikke før på 9k på telleren, og ca 7.800 på sperra. Digg når man tar forbikjøringer osv. Og selv om det er en 4-sylindra motor, så gir den fra seg nice brøl når du runder 4500 omdreininger pga. twincam. Men pass på, mange som selger slike biler tror de kan få drømmepriser for bilene sine. Regn med et greit eksemplar av 90-91 modell for 60-70" avhengig av km-stand. For 100k bør du få et strøkent eksemplar med skinnint. Kan vel bare anbefale deg å prøvekjøre en, så kan jeg love at du kommer til å like den! Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Egentlig penest i sort i mine øyne. Og hvis du bare setter på en blipp, og en blupp, og en dært, så ser det ut som den har 500hk! Greit med fri eksos.... Og ett til... Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
del_sol 86 Skrevet April 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 er det ikke vippelykter på de der a? takler ikke det!:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.