Gå til innhold

Calibra

Ranger emnet

del_sol 86

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by del_sol 86

Vurderer å kjøpe en calibra,men har hørt mange snakket om at de medfører mye skruing osv? Hvordan er deres erfaringer med calibran?

Fin bil, som er digg å kjøre!

Men sjekk bilen NØYE for du kjøper`n, jeg hadde ikke turt å kjøpe en Calibra uten NAF-test!;)

Har brent meg en gang før, 14000kr i rep utgifter etter 2mnd`r og det var under bordet!:D

07 VW Passat 2.0TDI Highline

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye skal du bruke på bil a? Når du vurderte Celica t20 (94->), så burde du også vurdere Celica t18 (->93).

De er fete. I turbo utgaven til noe over 100k har du originalt 204hk. Og de ser jævlig mye tøffere ut enn en sliten calibra.

Men Calibraene er billige, hvertfall i motorfattige versjoner.

Ikke kjøp skropel, kjøpt snapse.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg kjøpt en 92-93modell T18 Celica 2.0GTi 16v.

Så investerer du i åpent filter, kat-erstatter (evt. ny eksos fra kat og bakover. Bygges billig hos f.eks. ww.rakaror.se)

Vil du ha enda litt til, så chip motoren.

Har originalt 156hk. Med åpent filter, eksos og chip +/- 170hk. På en bil som veier ca 1200kg sparker det greit ifra. I tillegg ser den fet ut. Spesiellt hvis du bytter til turbo-panseret. Ønsker du enda mer krefter, så sleng inn et lystgass anlegg. Toyota motorer holder lenge, og turtallet stopper ikke før på 9k på telleren, og ca 7.800 på sperra. Digg når man tar forbikjøringer osv. Og selv om det er en 4-sylindra motor, så gir den fra seg nice brøl når du runder 4500 omdreininger pga. twincam.

Men pass på, mange som selger slike biler tror de kan få drømmepriser for bilene sine. Regn med et greit eksemplar av 90-91 modell for 60-70" avhengig av km-stand.

For 100k bør du få et strøkent eksemplar med skinnint.

Kan vel bare anbefale deg å prøvekjøre en, så kan jeg love at du kommer til å like den!

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider