Gå til innhold

Omega 2.5td problem etter byttet automatkasse

Ranger emnet

Kentiz00

Anbefalte innlegg

forrige uke byttet jeg automat kasse fra AR25 til AR35(den fra mv6) å bilen har ikke vært den samme etter...

når jeg først starter bilen så er den helt fin når jeg gir på, helt til den må begynne å gire seg ned å jeg skal gi på igjen.. da den kommer på 2500rpm så kutter motoren å bilen går i nødmodus, dette fortsetter fortsatt i nødmodus når bilen kommer på 2500rpm, hver gang jeg kommer opp i det så lyser den gule motorlampa å motoren hakker til..

men hvis jeg kjører bilen i "sports" modus på automat kassen så skjer dette mer skjeldent, samme er viss jeg tvangs girer den.

noen som har opplevd det samme ?

kan det være styreenhet til automat kassen som ikke vil samarbeide pga det er en kasse fra en annen bil eller noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, er det noen som har en styreenhet til MV6 kasse som fungerer liggende da?

Jeg mener at styreenheten til girkassa som sitter i bilen er programmert opp mot hoved-styreenhetene og at du derfor ikke kan ta dette fra MV6.

Jeg har skiftet til AR35 et par ganger men har aldri skiftet styreenhet på grunn av byttet.

Det kan selvfølgelig være at styreenheten din er kortsluttet på grunn av at du ikke har koblet av batteriet under skifte av kasse eller noe, men jeg vil tro det er noe med koblingene eller elektronikken på den nye kassa. Sjekk girvelger-føleren på kassa, evt flytt over fra den gamle kassa.

Hvis det er styreenheten din, så kan du kjøpe denne fra alle mulige slags Omega så lenge den har samme delenr/Bosch-nr.

Lykke til

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider