Asæks Skrevet Juli 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2012 Hei. Lurer på om noen av Dere kan gi meg noen forslag til hva som er galt....har en 2.5tdi r5...fungerer som vanlig med singel bil kjøring...problemet er når jeg drar last (14-1500kg). Når jeg da i motbakke når 1900rpm og skal få fullt dreiemoment...så dør motoren ut...blir helt kraftløs...hva kan dette være?? Luftmengdemåler? Lekasje på noen slanger? Håper noen har vært borti noe liknende og kan hjelpe meg og finne ut av dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2012 Tatt diagnose? Siden dette kun skjer ved last og pådrag kan det tenkes at du får for høyt ladetrykk og motor går i nød? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asæks Skrevet August 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 1, 2012 Har tatt diagnose, ingen feilmeldinger. Turbotrykk ble observert under kjøring(uten last), alt i orden. Tenning sjekket, alt ok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tb2 Skrevet August 27, 2012 Rapporter Share Skrevet August 27, 2012 Har du funnet ut av dette? Jeg har akkurat samme feilen på min bil. Det er en 95 mod 2.5tdi, chippet. Mistenker at wastegaten åpner på grunn av for høyt ladetrykk, men har ikke fått tid til å sjekke ut dette. Er din også chippet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asæks Skrevet August 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Hei. Har ikke funnet ut av dette enda....det har blitt satt litt på vent for tiden pga at jeg rett og slett ikke har tid og forske på det....min er ikke chippet. Helt original. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aisun84 Skrevet Oktober 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2012 Har nesten like problemer på min bil når den er lastet. Men jeg har 99 mod 2.5tid auto. Bilen girer ned ved pådrag men ingen ting skjer. Om noen finner ut av dette så må man få lagt det ut her. Jeg skal ha en runde på hele bilen inne på verksted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet November 2, 2012 Rapporter Share Skrevet November 2, 2012 Dette vil gi feilkoder i systemet, såfremt den går i nødmodus - og det ligner det veldig på at de gjør. 2.5tdi etter 97 er noe helt annet. Sjelden at lmm gir akkurat slike symptomer. Uansett ville det da trolig gitt feilkode. Feil på tenning (for tidlig) vil også kunne gi slike symptom, dette vil også gi feilkode. For høyt turbotrykk vil også gi feilkode. Utifra allerede nevnte punkt, sørg for å få målinger ved kjøring hvor feil VIL bli fremprovosert. Forutsetter at feilkoder er forsøkt utlest på merkeverksted! Siter Mine biler: 2000 VW Caravelle 2.5TDI comfortline og 1994 Audi 100 2.5TDI ABT Selges: -95 VW Caravelle 2.4D og -02 VW Transporter 2.5TDI Selger deler fra: -97 Audi A4 Avant, -88 Mazda 626 2.0i 16v, -85 BMW 320i (noe igjen enda) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjimpansen Skrevet November 7, 2012 Rapporter Share Skrevet November 7, 2012 Har du sjekka noe så enkelt som luftfilteret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg