Gå til innhold

Testet nye 9-3

Ranger emnet

boXer

Anbefalte innlegg

Fattern har ny 9-3 2.0t med manuell idag, siden firmabilen (9-5 2.0t) måtte enda tur på verkstedet pga. automatkassa. 2ganger denne uka.

Anyway... Testet 9-3'n en times tid ista, og det var noe av det ekleste jeg har vært med på :D

Mange sier Mercedes ofte er så følelsesløse å kjøre og jeg er litt enig etter å ha jobbet på Mercedes verksted en liten stund. Men denne Saab'n tok kaka.

Null følelse i rattet, ALT for lett på rattet, faktisk skummelt.

Bremsepadal alt for hard i starten, gasspedelen motsatt.

Ganske pen og kul løsning på håndbrekket, men knappen som sitter på undersiden av håndaket var litt irriterende.

Stolene var ganske mye bedre enn i 9-5'n men fortsatt for formløse. Dash'n er jo samme kjente lastebil dashboardet, blir helt oppgitt av hvor lite sjarmerende de klarer å få det. I tilleg så var instrumentpanelet litt slitsom siden man får de så nærme så man må liksom vri hele hodet for å flytte synet fra speedo til turtallet.

Og turtallet var noe jeg MÅTTE se på når jeg skulle rygge eller starte, siden det var null følelse i gasspedalen og man ikke hører eller kjenner motoren med radio eller AC på. Dette er vel vanesak men.

Etter at jeg tok litt små svinger frem og tilbake og hadde ledd fra meg trur jeg at jeg vet litt hvordan det er å kjøre leddbuss. Fikk følelsen av at man kjørte et stykke gelè.

Moralen i fortellingen er; Sport Sedan er kanskje det denne bilen er lengst unna.

Får håpe de er bedre kvalitet enn 9-5'n som er på verksted flere ganger i året (bare nådd 100k km) eller så er denne bilen ganske misslykket. I mine øyne såklart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 2000 Saab 9-5 2.3t manuell Estate (gått 92.000). Eneste som har skjedde med den er at turboen gikk. Dette skjedde fordi forrige eier ikke kjølte ned turboen skikkelig etter hard kjøring.

Tror dere har hatt litt uflaks med bilen deres...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider