Gå til innhold

trenger et par tips ang. Ford fiesta 97

gemo89

Anbefalte innlegg

Har nylig fått meg en Ford fiesta flair 1997 med 1.3 l motor,

men etter at jeg kjøpte dn har jeg oppdaget at temperatur målere for motoren ikke gir noe utslag i det hele tatt,

noen som har tips om hva årsaken til dette kan være?

har sjekket alt av sikringer så vet at det ikke er problemet

samtidig fungerte ikke spylere for frontrute og bakrute heller, har tatt en sjangs på at det er pumpen som er problemet her og

har fått tak i en ny men har ikke hatt tid enda til å bytte den. men er dette problemet evt andre ting det kan være?

og en siste ting noen som har erfaring med de to delte drivaksel mansjettene man får kjøpt på biltema, indre mansjett på ene siden er dårlig så skal skifte dn så fort som mulig, har hørt med verksted å de skulle ha 2000,- ink. deler og arbeidspenger, men hvis de to delte fra biltema funker ser jeg ikke noen grunn til å la verksted gjøre det

ellers er biln i kjempe god stand og har kun rullet 106 000 km

takker for alle tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viste sæ at spyler beholderen hva full av skit så pumpa klarte ikje å drege inn væska. bytta samtidig pumpa sia æ hadde ei ny ligganes.

Men sku fortsatt hatt nån tips ang. den temperaturmålern, snakka me verksted å de sei det sannsynligvis e temperatursensoren som e gåen, finnes det en furnuftig måte å sjekke om dn e gåen, eks vess æ måle me multimetret ka skal den ha av verdia vess dn funke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker feil så kan du jumpe over på kontakta på temperaturføleren for å sjekke om måleren går opp på fullt inne i bilen. Er sikkert 4-pola så da må du vite hvilke ledninger det er. En slik føler koster vel ikke mer enn maks et par hundre kroner så er vel ikke stort å tape på å bare skifte den. Har aldri vært borti sånne mansjetter som du limer sammen, men har ikke så veldig stor tro på det. Tenk på hva slags forhold en slik mansjett utsettes for så tror jeg heller at jeg vil ha det gjort ordentlig. Om du ikke har kunnskaper til å gjøre det selv så er det bedre og få de skiftet ut før ledene ryker for da blir det mye dyrere.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider