PrinsWilhem Skrevet Mars 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 Kjøpt meg lamda sonde, men på den nye er det forskjellige farger orginale er: svart/svart/brun/hvit nye er: hvit/hvit/svart/blå. trur det var slik fargene var. Er det bare å koble de sammen? Hva er hva på den orginale? Hvem er signal og hvem er varmer og slikt? Den nye lamda'n er grei, har jo bruksanvisning på hva som er hva, men på den som sto der veit jeg ikke hva som er hva..? Bilen er en golf3 GTI Noen? Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggemann Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Hei! På Audin min har jeg tre ledere (den fjerde er referanse). To svarte og en hvit leder, den hvite er signalet, og de svarte er oppvarming ! Enkelt og greit! mvh RS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Mars 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 hva mener du med den fjerde er referanse? Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggemann Skrevet Mars 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2004 Sjekk her: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?s=&threadid=359&perpage=15&highlight=biltema&pagenumber=2 Er ikke helt sikker, men skal teste en lamda med fire ledere i helgen, (til min bil som egentlig skal ha 3). Tror kansje du ikke trenger å koble til den 4. ???? mvh RS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raggemann Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 Hallo! Fikk testet en lamda med 4 ledninger (hvit,hvit,sort,grå) (hvor grå er skjerm, eller referanse?) Siden min bil opprinnelig hadde bare 3 ledere, bare kuttet jeg ut den grå ledningen (dette var en orginal lamda til Passat tror jeg...). Da jeg så på selve lamda sonde, og hvor ledningene går inn på lamdan, så jeg at den grå lederen (som jeg ikke bruker) gikk inn i ytterkant av sonde, som de tre andre lederne gikk inn i midten av sonden. Har testet bilen etter bytte, og den går roligere på tomgang og ikke jager på turtall lenger..... ;-) I tillegg så vil nok bensinforbruket gå ned... Allså: de to lederne med lik farve, er oppvarming ( 2 hvite), den sorte er signalet... og den grå er referanse/skjerm e.l. mvh RS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Mars 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2004 sjekk motstanden mellom ledningene.. 2 av de skal det være motstand mellom.. (ca 5 ohm eller no sånt.. ) sammenlign så med original lambdasensor, se om det er ca i nærheten.... Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg