Gå til innhold

Info om E30 85modell

Ranger emnet


B.T.i

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp av dere Beemer folk:

 

En kamerat vurderer å kjøpe en E30, bilen er oppbygd fra vrak av en med peiling, stylet, lakkert og solgt til en dott som kjørte av veien og mistet lappen!

 

*Km stand: 132k

*Rieger styling(Tror jeg)! Støtfangeren er ødelagt, må byttes!

*Orginal 320 motor, bunnpanne skal byttes før salg

*Takluke

*Org, interiør(Tror jeg)

*Effekt anlegg

 

Feil/mangler:

 

*Bunnpanne

*Ødelagt støtfanger

*Lakkrust ved hjulbue og dør

 

-Eieren skal selge for 40k!

 

Noen typiske ting å se etter?

Går disse bra, 0-100 osv

Ellers alt av info om denne typen bil

 

Har prøvd å søke, men fant stort sett ingenting!

 

http://img11.photobucket.com/albums/v35/Ostepetter/Pict0026.jpg

 

http://img11.photobucket.com/albums/v35/Ostepetter/Pict0029.jpg

 

http://img11.photobucket.com/albums/v35/Ostepetter/Pict0030.jpg

 

http://img11.photobucket.com/albums/v35/Ostepetter/Pict0024.jpg

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Se på http://www.autopower.se (modellguiden) for ytelser og forbruk..

Synest 40K var litt dyrt for en 320i, selv om det såg ut som en veldig fin bil

Tviler også på at den er gått 132k

Plasser der det er vanlig med rust:

Langs/under bagasjeromspakning, hjulbuer bak, under baklykt, kanaler(helst ved jekkfestet),

 

 

 

Originally posted by B.T.i

Trenger litt hjelp av dere Beemer folk:

 

En kamerat vurderer å kjøpe en E30, bilen er oppbygd fra vrak av en med peiling, stylet, lakkert og solgt til en dott som kjørte av veien og mistet lappen!

 

*Km stand: 132k

*Rieger styling(Tror jeg)! Støtfangeren er ødelagt, må byttes!

*Orginal 320 motor, bunnpanne skal byttes før salg

*Takluke

*Org, interiør(Tror jeg)

*Effekt anlegg

 

Feil/mangler:

 

*Bunnpanne

*Ødelagt støtfanger

*Lakkrust ved hjulbue og dør

 

-Eieren skal selge for 40k!

 

Noen typiske ting å se etter?

Går disse bra, 0-100 osv

Ellers alt av info om denne typen bil

 

Har prøvd å søke, men fant stort sett ingenting!

 

http://img11.photobucket.com/albums/v35/Ostepetter/Pict0026.jpg

 

http://img11.photobucket.com/albums/v35/Ostepetter/Pict0029.jpg

 

http://img11.photobucket.com/albums/v35/Ostepetter/Pict0030.jpg

 

http://img11.photobucket.com/albums/v35/Ostepetter/Pict0024.jpg

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig rådet ev, kjøper til å kjøpe for ca. 30k!

Fangeren på bildet er av glassfiber og sikkert dyr å kjøpe ny, så jeg har bedt ham kjøpe en orginal ny/brukt fanger med tåkelys "hull", M-tech e.l.! Hva ligger slike på i pris?

 

Har dessverre lite peil. på Bmw, holder meg til Vag!

Men syns bilen er såpass "spesiell" at den er bra som førstebil!

 

Bilen er senket, tror det er 60mm, alt for lavt for Nord-norge, så har bedt ham kjøpe 40mm hvis han kjøper bilen!

Det som etter min mening er dårlig, er at denne typen bil er alt for lett på ræva for en nybegynner på vinterføre, så det lukter ballast lang vei!

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes HELT ærlig at E30 er en god vinterbil jeg da jeg mener den holder ræva fint og stramt inne på vinterføre. Kan godt være at mine vinterdekk var veldig gode også, fikk iallefall høre det av flere. Men stussen legger seg fint ut hvis jeg vil den skal gjøre det :D Ikke noe problem å kjøre E30 på vintern uten ballast.

[-] Husqvarna 570 -01 Supermotard Racing

[-] Ford Escort RS turbo - Prosjektbil

[x] Ford Sierra iS -85 m/kvasskam

[x] Saab 900 -84 (spiker)

[x] BMW E30 320i -86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjørt E30 i hele vinter nå og tror med handa på hjertet at jeg har hatt der morsommere enn de med forhjulstrekk! Der du ikke kommer deg opp trenger du ikke å komme deg opp heller :) Bare kjør på lav turtall i 3 eller 4 gir så kommer du deg opp stort sett hvor det skulle være.. Syns 40k var heftig pris for den bilen.. i og med at der er rust og at han må ha ny frontfanger så er det en del lakk-arbeid som må til! da går pengene fort!

 

mvh kroffer

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare så en ting til jeg må kommentere, lette på ræva? E30 320i har 52/48 i vektfordeling eller hvordan det var, 325i har 50/50 (batteriet er bake). Men når ræva kommer så kommer den skikkelig, er ikke værre enn at du øver deg litt på en parkeringsplass noen ganger så har du rimeli bra kontroll. Trenger ikke lukte etter noe ballast.. iallefall har verken jeg eller 2 av kompisene mine som kjører E30 brukt det! Genial bil rett og slett! Er du kanskje litt misunnelig fordi den golfen din er så kjip på vintern? ;)

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig i at E30 er bedre enn de fleste vil ha det til på vinterføre. Fremkommeligheten er bra, men den kan oppleves som litt ustabil på landeveien. Den store fordelen er imidlertid den gode følelsen med veien/mekanikken som gjør at den etter min mening blir utrolig lett å ha med å gjøre.

 

Jeg har kjørt en del Quattro i vinter også, og jeg føler meg faktisk tryggere i E30'en. Dette først og fremst fordi jeg i Quattroen ikke har noen følelse med hvor glatt undelaget er. Da må jeg alltid anta det værste og lusekjøre rundt alle svinger.

 

I E30'en kan jeg tydelig kjenne hvor glatt veien er i inngangen til en sving. På den måten kan jeg gi akkurat nok gass til at bakhjulene så vidt, eller så vidt ikke :) beholder grepet.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd de fleste metoder for å komme meg frem om vinteren, inkludert dette med å bruke håndbremsen. I prinsippet skulle jo det funke greit når en har bedre grep på den ene hjulet enn det andre, men i praksis har i hvert fall jeg ikke fått det skikkelig til (trass i iherdige forsøk).

 

Generelt er dog ikke fremkommeligheten noe problem på disse bilene. Kjører piggfritt og har kun en gang i løpet av 7 år trengt å bli dyttet. Da hadde jeg parkert slik at jeg måtte rygge opp en liten isete bakke uten å kunne ta fart. Husk at det er ingen som har dødd av å ikke komme opp en bakke. Stabilitet og bremsestrekning/kontrollerbarhet på glatt vei er mye viktiger.

 

I hvert fall på min bil synes jeg man har veldig god feeling med mekanikken gjennom clutch etc slik at det går ganske bra å lirke seg frem når det er kritisk.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også prøvd det med håndbrekk men fikk ikke til. Den teknikken jeg har mest sukksess med er å ligge på lavt turtall på høyt gir, gjerne sku av stereoen sånn at du kjenner/hører ekstra godt motoren, det hele handler om å ikke spinne. Mister du taket er det ofte bare å gi opp. Typisk nybegynnere og kvinnfol(ja min erfaring) å gi bonn gass i bunn av bakken og prøve å spinne seg opp til toppen. Slike klager ofte på at denne bilen er ubrukelig på vinterføre.

Men en ting man må lære seg for å kjøre bilen er å kunne kontrollere den i sleng, og ikke minst beherske kontraen! Bruk noen timer på en parkeringsplass så har du rimelig taket på det. Hvis du ikke kan dette så bærer det fort i grøfta er jeg redd. Snakker av erfaring :(

 

mvh kroffer

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kroffer

har også prøvd det med håndbrekk men fikk ikke til. Den teknikken jeg har mest sukksess med er å ligge på lavt turtall på høyt gir, gjerne sku av stereoen sånn at du kjenner/hører ekstra godt motoren, det hele handler om å ikke spinne. Mister du taket er det ofte bare å gi opp. Typisk nybegynnere og kvinnfol(ja min erfaring) å gi bonn gass i bunn av bakken og prøve å spinne seg opp til toppen. Slike klager ofte på at denne bilen er ubrukelig på vinterføre.

Men en ting man må lære seg for å kjøre bilen er å kunne kontrollere den i sleng, og ikke minst beherske kontraen! Bruk noen timer på en parkeringsplass så har du rimelig taket på det. Hvis du ikke kan dette så bærer det fort i grøfta er jeg redd. Snakker av erfaring :(

 

mvh kroffer

 

Helt enig!!

Begynner den å spinne slipper du bare gassen litt

 

E30 er en skikkelig morsom vinterbil:D

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår