Gå til innhold

Fjuskete motor.

Narvikgutt

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk.

Har et problem med min 1992 190E 2l motor. Når jeg kjører fjusker den litt, og når den står på tomgang, den er også treg å starte. Har nettop byttet gasswire og fått justert av verksted tomgang og co2. Jeg syntes det virkere som den fjusker mere når motoren blir varm. Har nye plugger og ledninger. Byttet olje, oljefilter, luftfilter. Noen som har tips på hva som kan være feil?

Frustrert hilsen

K.P:biker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør rein tomgangsregulatoren, den har lett for å fylle seg med drit når slangen dens detter av.

Juster Blanding etter strømmen over EHA, varm motor, nærmest mulig 0 mA strøm over EHA-ventil.

Forviss deg om at tenningsanlegget er i 110% topp tilstand.

Er den like ille etterpå, så kan vi selvfølgelig snakke mere feilsøking.

Forøvrig, vakuumlekkasje på K(E)-jet er veldig vikrig, sjekk spesielt belgen under LMM.

Kontroller også at tomgangsbryteren blir aktivert korrekt og fjæra til den og gassoverøring er korrekt på plass.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Bilen har vært inne på merkeverksted for bytte av gasswire og justering av tenning og gasswire, justert co2, så jeg vil nå tro det er rett vertfall. Skal prøve å bytte tilbake til gamle plugger, kjøpte et sett på biltema, og lurer om det kan være de som er feil. Har nye poluggkabler, og rotor og fordelerlokk ser fint ut. For meg virkerer det som den tenner dårlig, bilen lugger og drar dårlig. Den har kveltes noen ganger når jeg står i P og ruser godt opp... Tenker også å montere den gamle bensinford. tilbake å se hva som skjer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Hei.

Bilen har vært inne på merkeverksted for bytte av gasswire og justering av tenning og gasswire, justert co2, så jeg vil nå tro det er rett vertfall. Skal prøve å bytte tilbake til gamle plugger, kjøpte et sett på biltema, og lurer om det kan være de som er feil. Har nye poluggkabler, og rotor og fordelerlokk ser fint ut. For meg virkerer det som den tenner dårlig, bilen lugger og drar dårlig. Den har kveltes noen ganger når jeg står i P og ruser godt opp... Tenker også å montere den gamle bensinford. tilbake å se hva som skjer da.

Fant du ut hva som var feil? Har samme problem på min E200 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider