Gå til innhold

HALL sensor, bytte ?

Ranger emnet

bluez

Anbefalte innlegg

Med fare for feilforklaringer, siden min erfaring ikke er VAG.

Det pleier å sitte en låsering over den triggerplata, men løsner man den, så sitter den like herlig likevel, så tar man ut fordeler, å prøver å demontere motsatt, men drevet sitter likegodt det også, så man kommer ingen vei.

Jeg ser ikke den låseringen over her, så muligens du må demontere det undenifra, de jeg har rotet med sist var bosch fordeler med induktiv giver og vakuum/turtallsregulering under triggerplata.

Slik som den triggerplata di ser ut, så tror jeg du likegodt kan finne deg en ny fordeler på huggeren, den er rett og slett blitt for voldtatt, tipper du kan bruke fordeler fra alle VAG med firesylindret motor og fordeler med hallgiver(Golf, jetta, passat, 80 etc).

Må du ha av plata for å skifte giveren?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er helt sikker på at jeg må ha av den plata. På noen Audi er så er det en låsering oppe på. Jeg spurte en teknikker hos WV som ga et raskt svar at alle ikke hadde dette og at jeg måtte bruke to skrutrekkere. Men det er noe som ikke helt stemmer, den sitter hardt.

Hadde tenkt til å rette opp plata etterpå.

Du har nok rett, kanskje like greit å få en komplett fordeler. Hadde håpet å slippe dette for å unngå knot med å stille tenning etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det Einar skriver, den triggerplaten er så ødelagt at du kan kaste fordeleren. Husk at disse "vinduene" er laget med stor nøyaktighet og om du bytter hallgiveren så kan tenningstidspunktet variere mye fra sylinder til sylinder.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for å stille tenningen vris fordeleren. Hvor mye fortenning er avhengig av motortype.

Last ned alle filene jeg har liggende HER. Legg de i en mappe og kjør filen AUDI.PDF -- September 18, 2011 1:25 pm -- 68k

Da får du opp data på de forskjellige motorer :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider