Gå til innhold

TipTronic kasse - Feil.. igjen.. Supply voltage too low... kostbart? eller fikse selv

Ranger emnet

raanerud

Anbefalte innlegg

Etter å ha overhalt girkassa mi på et profft verskted ble det tatt diagnose av kassa.

De fikk da opp feilmelding:

Address 02: Auto Trans

Controller: 3B0 927 156 S

Component: AG5 01V 1.9l-PD RdW 1416

Coding: 00103

Shop #: WSC 05311

2 Faults Found:

18158 - Supply Voltage too Low

P1750 - 35-10 - - - Intermittent

18265 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1857 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

Dette visste jeg forsåvidt om i forbindelse med et anna problem jeg hadde med bilen, men siden kassa girer slik den skal har jeg gitt lit f... Eneste som har irritert meg litt er at girvelger-displayet til tider lyser helt opp.

Da får jeg beskjed om at jeg må bytte ledningsnettet mellom girkasse-hjerne og girkassa. Noe en kompis av han skulle ha 500 euro for. (dette var i polen).

Hva vil slikt koste her til lands? Kan jeg gjøre det selv eller er det non lure triks jeg kan gjøre for å bli kvitt problemet?

Vil jo helst ikke at bilen skal slutte å gire.

"Gamle biler pajer fordi de er gamle, nye biler pajer fordi de er stusslige"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før du bytter noe som helst ville jeg faktisk sjekket forsyningsspenningen med multimeter for å se om den virkelig er for lav.

Hvis den ikke er for lav så hjelper det fint lite å bytte ledningsnett.

Og om den er for lav, så trenger det fortsatt ikke å være ledningsnettet sin feil, selv om det _kan_ være det.

Dersom spenningen faktisk er for lav, mål strømforbruket. Hvis strømforbruket er veldig høyt, så vil spenningen falle.

Da er det i utgangspunktet heller ikke ledningsnettet sin feil.

500 euro for å bytte ledningsnettet i polen synes jeg ved første øyekast hørtes ekstremt mye ut, et avgrenset ledningsnett er ikke så dyrt.

Men om det er kronglete å komme til, og mange arbeidstimer som drar prisen opp, skal jeg ikke uttale meg om. Det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider