Gå til innhold

Fjerne klistremerker

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noe dirty tricks for å fjerne gamle klistremerker på bilen min? Har svær N på fangern som jeg har lyst til å bli kvitt og diverse ''Jeg kjører piggfritt'' i ruta. Tror faktisk også jeg har et Donald klistremerke i ruta.

Finnes det noe spesielt løsemiddel som ordner saken eller må jeg stå med såpe og hårføner til krampa tar meg?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte eddik, hårføner og sparkelspade! Fungerte greit. Har nå fjernet alle klistremerkene på hele bilen. Fant ikke sitronspray så på limrestene brukte jeg stålull med eddik. Bare et jeg ikke klarte å fjerne helt. Var i bakvinduet og var blitt helt sprøtt. Klarte å fjerne alt untatt limrestene. Syns nesten ikke så pytt pytt..

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by duxx0

*bump*

noen som har noen gode tips for å fjerne de hersens oblatene har samla seg ALT for mange nå og er redd det innerste løsner og tar med seg hele driten??

plastskrape rødsprit og tørkepapir eller?

----------------------------------------------

Heheh.. Ja,du kan prøve med en plastskrape og litt Sitronspray eller lignende.. Jeg fant et litt slitt tappjern,og det funka vertfall!!

Kjøpte slik sitrongreier på mekonomen,og den funka fjell,fjerna plastlistene på Golfen med denne,og limet som satt igjen ble fort borte med en gammel isskrape og litt spray! Glimrende middel!

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver og fjerner mye drit på bilen min for tiden (asfaltplater, silikon og limrester) og har kommet fram til følgende; tre deler whitesprit og en del rødsprit pensle på og la virke i et par min, og tørk bort med en fille. funker som bare det. eneste problemet er at man blir LETTERE pussa.... husk å bruke maske eller enda bedre... ikke pust i det hele tatt... :D er det brutter sier iallefall...

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,har høt flere som angra litt på at de ikke brukte maske mens de holdt på med rødsprit og slike saker :D

Den derre Sitronspray boksen jeg har er også sånn til en viss grad.. Sto bakpå boksen at man skulle bruke maske ved bruk,og det skulle brukes i godt ventilerte rom, og midt på sommern så var ikke garajen ventilert nok,og jeg ble ganske skeiv!! Den sitronduften satt i hue et par dager,for å si det slik..

Konklusjon: Bruk maske ved bruk av sprayshait!

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider