Gå til innhold

En liten tanke om Gasser Hk i 240..

Ranger emnet


Mambo

Anbefalte innlegg

sette på kam. ca20% effektøkning

sette på grenrør og fult effekt annlegg, 8-12% effekt økning

2 dobble 45 (??) effekten er jeg usikker på men 10-20% ?

 

la meg gjette 150-170gasser HK i en 240.. det flytter seg greit og har vel kanskje den grommeste låta man kan tenke seg..

 

detta er da bare en tanke :)

 

gleder meg til drag dagene på hensmoen, håper han som dragger med 240 med 200hk++ gasser hk kommer :D

 

 

håper på flere tanker og utbroderingar av mina tankar :)

la oss tenke oss til en sprek bil

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sett inn turbo - mye bedre og mye fetere. Gassere suger bare så inn i hælvete med bensin i forhold til effektøkningen. sett inn en B230FT, gjerne med 16V topp, og kast den gamle gasser motoren. Sprut er best - det er en grunn til at det ble oppfunnet :)

 

Dessuten er gassere dyre, Får en helt grei turbomotor med ca 200hk for rundt 10000. To super gassere og sportseksos koster det samme. Du velger

 

Å trimme en gasser motor over 200hk er dyrt og vanskelig. en sprut motor derimot er det chip og dyser så å si alt.

 

Alle de "proffe" bilene har sprut. Be-4-you 240`n, ford cosworth motorene, Nissan 200sx, skyline - ja alle.........

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha sprek 240??

 

Oppskrift (kun et eksempel)

 

Utgangspunkt: B230FT 92---> Plukket fra en 940 turbo

 

Haltech sprut

Garrett T4 eller størren

STOR IC

16V topplokk - portet av f.eks bcb.no

Mahle stempler og råder

Penta veiv (hentet fra en volvo penta båt motor)

Sinther clutch

Getrag girkasse (gjerne 6 trinns)

1031 bakstilling eller bedre

Et eller annet racing tenningssystem

 

Får du denne motoren til å starte får du nok ca 300hk eller no??

 

Surf litt på nettet , finner masse fett. Du kan jo sette en cosworth motor i bilen din.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg glemt alt som heter gasser og lage en nymotens motor som bygger på den beste teknologien, ikke noe gamle greier.

 

Lykke til :)

 

Men det hadde vært litt fett å få den gamle "american muscle" lyden, men tenk på den stakkars tanknåla di

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg tenkte på.. gasser låt er det feteste som er.. og du.. glem de 2 postene dine, glem realiteten, glem pris, glem bensin forbruk,, tenk morosom motor med gasser ... volvo motor

 

som sakt, detta er "eke med tanken post" :)

 

kom med masse morosome forslag har ikke tid til å lage skikkelig dele beskrivelse og hk annslag nå.. ;) skole kl 8 i mårra.. kanskje sove? er jo ikke noe praksis.. bare sløvt allmen og gym

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den 740ien som var i bilsport for en stund siden hadde vel dobble gassere å 600 hk så det viser jo at gasser funker bra det og.. men jeg ville nok kjøpt turbomotor med innsprøyt i forhold til gassere ja..

 

 

 

suggen lagde seg en NA bil med mye morro:

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=10365&highlight=lekebil

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

sett inn turbo - mye bedre og mye fetere. Gassere suger bare så inn i hælvete med bensin i forhold til effektøkningen. sett inn en B230FT, gjerne med 16V topp, og kast den gamle gasser motoren. Sprut er best - det er en grunn til at det ble oppfunnet :)

 

Dessuten er gassere dyre, Får en helt grei turbomotor med ca 200hk for rundt 10000. To super gassere og sportseksos koster det samme. Du velger

 

Å trimme en gasser motor over 200hk er dyrt og vanskelig. en sprut motor derimot er det chip og dyser så å si alt.

 

Alle de "proffe" bilene har sprut. Be-4-you 240`n, ford cosworth motorene, Nissan 200sx, skyline - ja alle.........

 

 

Innsprut kom hovedsakelig på grunn av utslippskrav. Alle biler får mer hester om du setter på noen skikkelige dcoe webere.

Ulempene er jo at det er vanskelig å stille de inn skikkelig.

 

Klart at det kanskje er en fordel med innsprut bensinmessig, kun fordi man ikke klarer å stille de inn skikkelig, men skikkelig innstilte webere skal bruke mindre bensin enn mekanisk innsprut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

Vil du ha sprek 240??

 

Du kan jo sette en cosworth motor i bilen din.

 

 

Ford i en Volvo? Fysj & Æsj...:D

Hilsen volvofreaken

 

www.volvofreaken.com

 

- 1989 Dodge RAM B250 WAGON

 

x 1988 Volvo 240 2.3GL stv.

x 1994 Volvo 850 2.5SE stv.

x 1987 Mercedes 200E

x 1994 Ford Escort si Sport stv.

x 1990 Toyota Hi-Class

x 1985 Mazda 929 stv.

x 1977 Volvo 264 GLE

x 1978 Volvo 244 GL

x 1979 Ford Escort 1300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lars_b

Vil du ha sprek 240??

 

Oppskrift (kun et eksempel)

 

Utgangspunkt: B230FT 92---> Plukket fra en 940 turbo

 

Haltech sprut

Garrett T4 eller størren

STOR IC

16V topplokk - portet av f.eks bcb.no

Mahle stempler og råder

Penta veiv (hentet fra en volvo penta båt motor)

Sinther clutch

Getrag girkasse (gjerne 6 trinns)

1031 bakstilling eller bedre

Et eller annet racing tenningssystem

 

Får du denne motoren til å starte får du nok ca 300hk eller no??

 

Surf litt på nettet , finner masse fett. Du kan jo sette en cosworth motor i bilen din.

 

Hadde jeg vært deg hadde jeg glemt alt som heter gasser og lage en nymotens motor som bygger på den beste teknologien, ikke noe gamle greier.

 

Lykke til :)

 

Men det hadde vært litt fett å få den gamle "american muscle" lyden, men tenk på den stakkars tanknåla di

 

hæ?? erru galen? cosworth motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår