Gå til innhold

Bilstereo merker (hovedenhet A4 B6)

Ranger emnet

ZynThraX

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen her har vært borti å oppgradere hovedenheten i en Audi A4 B6 2002 til en 2-DIN spiller?

Det jeg har nå er en Pioneer deh-50ub spiller, altså en 1-DIN.

Er det mye arbeid å bytte ut til en 2-DIN, hvordan fester man evt styringen til klimaanlegget lengre ned?

Må man skjære til noe? Eller går det ann å bare montere hele greien lengre ned?

Kabler og slik er det jo allerede der fra før, har bare tenkt å oppgradere hovedenheten, høytalerene er gode nok for min del. ;)

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å bytte ut min hovedenhet da denne begynner å dra litt på årene. Og ønsker meg en med litt mer funksjoner (jeg er en gadget glad mann).

Har sett litt rundt på forskjellige typer av 1-DIN og 2-DIN, er både fordeler og ulemper med begge, jeg ser hovedsaklig på de med fargeskjermer. Har sett en del på 2-DIN touchscreens, da disse er en del billigere enn 1-DIN med motorisert skjerm.

Eneste jeg er litt usikker på med 2-DIN typene er vanskelighets graden ved å innstallere en slik en, altså montere innstallasjonssettet for 2-DIN pluss hvordan det er å flytte ned styreenheten for klimaanlegget.

Kom over en annen 1-DIN type idag igjennom dette forumet (reklame), eneste er jo da at denne skjermen er vesentlig mindre.

Det var denne http://www.fantasipriser.com/products/cevid-maharaja-1din-bilspiller jeg har ikke hørt noe om dette merket? Er dette bra?

Ellers har jeg sett litt på denne 2-DIN spilleren (Appradio) http://www.radioservice.no/SPH-DA01-PIONEER/cat-p/c101382/p10509519 eneste jeg ikke klarer å få helt ut av informasjonen her er om dette bare er en styreenhet og at jeg da må ha en forsterker utennom, og evt hvis det ikke er nødvendig, hvor mange watt klarer den.

Min nåværende spiller er 50wx4 som er greit nok for meg. Jeg har originale høytalere i bilen (Bilen er en AUDI A4 2002 B6 stv)

og ønsker bare å oppgradere hovedenhet.

Noen som har noen innspill til meg her, hvilke merke jeg bør gå for, og om noen har vært borti de to jeg har linket til? Evt andre forslag. Jeg er åpen for alt, men har ett budsjett på max 3000,-

Tidligere hatt :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltposting er ikke lov, tenker da på http://www.bilforumet.no/elektronikk/bilstereo/295504-oppgradering-hovedenhet-i-audi-b6.html

Synes begge trådene går ut på mye det samme, har derfor mest lyst til å flette de sammen.

Det har du helt rett i. Du kan godt slette den gamle tråden, da denne tråden ble mer utfyllende og fikk skrevet akkurat de forskjellige tingene jeg lurte på.

Tidligere hatt :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hva menes med 4x20w rms? Som du sikkert ligger merke til er jeg helt grønn på dette feltet.

Spilleren jeg har i dag er en 1-din pioneer deh-50ub, og jeg synes denne er god nok så lyd messing, vil du si at den appradioen yter like godt?

Tidligere hatt :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar.

Hvis jeg ønsker mer kraft senere kan jeg koble til forsterkeren jeg har liggende, eneste grunnen for at jeg ikke gjør dette er egentlig plass, trenger all den plassen som er bak, så hvis jeg ska ha noe mer guff har jeg isåfall tenkt på en liten aktiv sub.

Jeg har sett litt på pioneer avh 2400Bt, er dette en grei spiller?

Tidligere hatt :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er greit å linke til ting du spør om. Er ikkje alltid eg gidder å google alle ting som folk spør om.

Pioneer spillere er greie dei, men er kanskje greit å spandere eit par kroner ekstra for ein modell med litt høgare tall.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider