Gå til innhold

funker dette eller?

Ranger emnet

AMPFILER

Anbefalte innlegg

i bilen til broren min har han 2x10" baki, vi har tenkt til å slenge noen høytalere til i bilen for å få det litt stylish og litt mere "lyd" bak. jeg har laget noen enkle skisser om bagasjen.

HER ligger det 1 bilde og en skisse. ( håper dere forstår :D )

som dere ser så er 2x10" rett i ryggen på baksete, også på vær sin side av volvoen (V40) så er det greit med plass til 2x12" pluss en 6x9" på toppen av den kassa..

Tror dere dette ville låtet greit?

Hvilke 12" og en passende forsterker vil dere anbefale.. helst fra en butikk i norge, webshop lingende.

Ps: noen andre tips?

Takker på forhånd for svar.

Mvh AMPFILER Broren : DeejPhant

Edit! : nå har jeg funnet ut litt mere litt lengere nede, nå har jeg fått anbefalinger om 2x12" pioneer, pluss monoforsterker istedenfor 2x10" som er der.

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

X 1995 Audi 80 2.8e Quattro X 1985 Audi Coupe Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten har kansje tenkt på rockford 12" da.. vis ingen andre finner noe bedere, og i fronten har jeg vel montert 4" kicker, og 1" diskant fra kicker, kansje jeg skulle oppgradert noe mere der?

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg holdt meg til enten de to dere har fra før, eller to nye 12". Og passet på at de fikk nok mat.

Enkel filosofi, når det gjelder antall sub'er... Less is more.

Lettere å få 1 eller 2 stk til å låte pent. Enn flere middels, med kanskje for lite forsterker...

Bruk heller pengene på et skikkelig bra frontsett. Så dyrt du tør kjøpe. Det er der du har mest å hente. Men du må ha forsterker til å drive dette... Ellers er det ingen vits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte jo på og kjøpe en forsterker (en) till 12" også.

Noen som kan anbefale meg hva jeg kan gjøre for å få litt (syk) bra lyd? som spiller høyt og man hører det utenifra, også noen som kan si meg noen høytalere som passer i Volvo s/v40 i fronten?

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jeb

Ett frontsett krever jo ikke all verden! Men du må nok ha en liten en ved siden, men trenger ikke være det sterkeste du får..

Alt er relativt... Du får lyd ut av en CD-spiller. Men det er ikke bra lyd. Ved å sette på en forsterker på minimum 50watt RMS i 4ohm pr kanal, vil du få en vannvittig forskjell. Må gjerne bruke 100watt eller 200 watt for den sakens skyld. Da kan du kjøre høytalerene helt ut, med rene signaler. I steden for å tyne ut siste dråpen, og så riste litt, for å få det litt høyere med en spiller.

Frontsettet spiller ca 90% av lydspekteret... Kjiiper man der, går man på en bombe. Hva skal du med verdens råeste bass, om du ikke har mellomtone og diskant som følger med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ombestemt meg litt nå etter jeg har prata med Jeb på msn. så nå tror jeg det blir og bytte ut 10" med 2 http://www.elgiganten.no/commerce/lobby.asp?step0=6&step1=880&step2=11&step3=&step4=&step5=&ProdNo='TS-W121SPL

Mono forsterker ba han meg også om å gå for.. så da fant jeg en Ganske sterk en http://www.elgiganten.no/commerce/lobby.asp?step0=6&step1=860&step2=11&step3=&step4=&step5=&ProdNo='GM-D500M

Er denne forsterkeren overkill til høytalerne?

Hva trengs? batteri? kondensator? er litt beginner på dette..

Vis ingen har noen spesielle andre former for høytaler oppsett osv. Skrik ut!

- Vw bora 1.9tdi 4motion

X 1991 Audi S4 2.2t

X 2000 Passat

X 1993 Audi S4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suben er nok ikke lagd for å spille pent, men høyt etter min mening.

Tror jeg ville satsa på to Infinity Kappa 120.3SE.

Forsterkern er sikkert grei nok, men ville heller fått tak i en DynaBel monoblokk.

Pioneer navnet gir meg en ekkel følelse når det gjelder forsterkere og suber.

Spillere derimot har de peiling på. Litt som Som Sony når det gjeldet lyd og bilde det, bilde kan de men på lydsiden virker det som om noen sa "ok, vi lager noen greier der også..."

Mener at dette vil låte mye bedre og være mye bedre avstemt effektmessig. Kan omtrent garantere at det rister i buksa av dette.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nå si at den Dynabel blokka gir deg mer glede enn Pioneer sin... Mer kraft, og bedre kvalitet...

Den Pioneer sub'en trenger over dobbel så stor forsterker som Infinityen, for å spille like høyt... Med tanke på at Infinity spiller pent i tillegg, er ikke jeg i tvil om hvajeg ville gått for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AMPFILER

den dynabel forsterkeren så ut til å funke ganske bra. er den bra til 2x12" pioneer da?

Nope. For å drive de Pioneer sakene bør du nok ha en sånn til hver.

Hvorfor er du så oppsatt på Pioneer forresten?

Er du opphengt i RMS ratinga til suben?

Ingen som kjører rundt og forer 2x2000W til SPL suber og får det til å høres pent ut. De vil nok gi ok "burps" men that's it.

Lydkvalitet ville jeg ikke forventa av de der...

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke tester da? Lyd og Bilde? Hehehe :D

Neida, kødder bare.... :)

JL audio har jo fine saker, men om de faller inn i din priskategori vet jeg ikke. Hør mer RiZla her på forumet hva et par JL12W3v2 vil koste. Mr. Sq fører endel interessante saker med navnet Resonant Engineering. To fra Se serien der vil passe perfekt sammen med DynaBelforsterkeren.

RE, JL 12W3v2.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider