solo- Skrevet Juli 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 Tenkte jeg skulle lakkere listene på min Opel Corsa 1998. Listene er grå, men tror de en gang i tiden har vært sorte =) Kikket på Plastlakk fra Biltema, noen som vet om den funker bra? [ATTACH]32449[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solo- Skrevet August 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2012 Kjøpte en lakk som heter Quick Spraylakk på byggevarehandelen. Fargen heter Sort Silkematt. Påførte 2 strøk på alle listene. Utstyr: [ATTACH]32735[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solo- Skrevet August 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2012 Før-bilder: [ATTACH]32736[/ATTACH] [ATTACH]32737[/ATTACH] [ATTACH]32738[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solo- Skrevet August 3, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 3, 2012 Etter-bilder: [ATTACH]32741[/ATTACH] [ATTACH]32742[/ATTACH] [ATTACH]32743[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haagen1 Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Så bra ut, noe jeg også (bør) gjøre på mine lister. Først teipe med malingsteip rundt listene, pussing med sandpapir, ett strøk så vent, så ett til, så klarlakk over? Hvor grovt sandpapir bør jeg bruke, å hvor mye skal slipes vekk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solo- Skrevet August 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 Hei haagen1: Det ble kjempebra resultat ja! Er kjempefornøyd! Når det gjelder fremgangsmåte oppdaget jeg etterhvert at der hvor jeg pusset med sandpapir ble det "rennemerker". Der hvor jeg ikke brukte sandpapir i det hele tatt ble det ingen rennemerker. Jeg brukte ikke klarlakk heller (da jeg ville ha det matt. Brukte en farge som heter Sort Silkematt). Anbefaler fremgangsmåte: 1. Vask bil og lister. 2. Masker rundt listene, gjerne med avispapir også, fordi lakken fra sprayboksen har en tedens til å gå langt utover maskeringsteipen. Jo bedre du maskerer, jo bedre blir resultatet. 3. Lakker 2-3 strøk per list. Det tar en del tid å maskere, så dette er 2-3 helges arbeid... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haagen1 Skrevet September 4, 2012 Rapporter Share Skrevet September 4, 2012 Hører ut som en helt grei fremgangsmåte, hvor holdbart er denne lakken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solo- Skrevet September 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Hei, Så fremst du lar lakken tørke ordentlig, dvs 1 dag tørketid før du tar nytt strøk så holder den som bare juling. Lakkerte nå i sommer, og de er fortsatt fine :-) Blir veldig spennende å se nå som høststormene og vinteren setter inn..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
haagen1 Skrevet September 6, 2012 Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Hvertfall en facelift til en billig penge. Tror jeg blir å vente til neste år før jeg utgir meg på noe lakking. Er bare dritt vær nå så. Da skal jeg lakke skadene på bakskjerm og framskjerm. Samt lakke listene svart :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solo- Skrevet September 6, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2012 Ja, det er billig, men maskeringen tar veldig langt tid da :S Hvis du har en god venn som hjelper deg med maskeringen er det gull verd :) Best å ta det når du vet det er godt vær i vente, er helt bortkastet hvis det regner og slikt ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg