TomX95 Skrevet Juli 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 Hei! Har ikke kjøpt bil enda, men tenker å kjøpe en 740. Veit att disse har mye krefter å gi :D Men!! Jeg lurer på å montere datasprut (uansett om det blir 240 eller 740), men ser mye rart og ser folk har masse problemer!? Er det egentlig ganske rett framm, eller er det ett helvettes styr?? Har noen erfaringer å dele? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 (endret) Er nokså rett frem, har montert datasprut på en av mine biler uten en eneste komplikasjon. Det du er totalt avhengig av er å få noen som kan til å mappe det :) Sprutet jeg har montert i bilen (og har bygget selv). Og oppkoplingen Endret Juli 21, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomX95 Skrevet Juli 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 Men lurer på to ting :) ? Tåler kretskortet å koble på eks: coilen og dyser direkte inn? eller må den igjennom rele først? Og Hvor ska luftmengdemåleren? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 Det går bra, coil og dyser loddes til DB37-pluggen som plugges rett i sprutet. Om ønskelig kan det kombineres med relékort der alle kabler/ledninger termineres, men trenger da ekstra kabel mellom sprut og relékort. MS relékort og MS montert i Volvo 850 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomX95 Skrevet Juli 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 Aha, takk for all hjælp :) Trur nokk jeg må få fatt i no Datasprut ja :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 (endret) Megasquirt kan kjøpes som byggesett, men eneste i Norge som selger ferdigbygde Megasquirt (som på bildene) er VeloxMotor. Endret Juli 21, 2012 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomX95 Skrevet Juli 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 Men pris for å få mappa bilen? Har hørt det ligger på en 5000, kan det stemme? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 Det kommer an på hvem du spør og hvem som gjør det. Sprutet kan grovmappes på vei, min er grovmappet ca 1 time på veien og en meget fin og kjørbar. Er for å få alt 100% man må mappe på ruller / Dyno, og det koster noen kroner. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomX95 Skrevet Juli 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 Oki :) Men Eu kontrollløranne bryr seg vell ikke om data spruten? Kan vell bare ha ett map med orginal hk akkurat for den dagen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 Kommer vel an på hvem som kontrollerer. Strengt tatt skal de vel kun under panseret for å sjekke at batteriet henger fast og at motor er såpass tett at det ikke drypper olje fra den ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Juli 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2012 Er ikke slik at de tenker at du garantert har datasprut på en gammel volvo uten turbo, de begynner ikke å lete etter for å si det sann :P Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2012 Gjør du det skikkelig er det ingen som ser det. Men hvorfor datasprut. LH 2.4 sprut 3" LMM Større dyser Chip Større turbo Og man har ett enkelt opplegg som funker bra. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomX95 Skrevet Juli 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2012 Gjør du det skikkelig er det ingen som ser det. Men hvorfor datasprut. LH 2.4 sprut 3" LMM Større dyser Chip Større turbo Og man har ett enkelt opplegg som funker bra. Er Jo greit å ha litt flere justeringsmuligheter :) Eventuelt ha to map ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TomX95 Skrevet Juli 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2012 Men så og si alt av elektoniske signaler går jo inn i den orginale hjernen, kan vell nesten bare lage ett adapter og stokke om ledingene slik att den dataspruten får riktige ledinger på riktige pinns? Må vell trekke kabler til tennigsmodulen, og eventuelle luft temp målere. Men er vell ikke så mye mer utover det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juli 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2012 Du kan kable direkte til originalplugg på ECU men ser for meg at det gjerne er enklere (og mer oversiktlig) å montere sammen med nytt ledningsnett. Er ikke mange ledningene du trenger, kjølevannstemp, innsugslufttemp, TPS, hallgiver/VR, tomgangsmotor, coil, lambdasignal, dyseledninger.... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.