Gå til innhold

Kjøpt katta i sekken?

Ranger emnet

kenneth2861

Anbefalte innlegg

ja jeg vet jo godt at man har en undersøkelses plikt det er jeg klar over, men dette her går under sjulte feil og mangler, det er svinglageret som er gåent på begge sider og merker ingen ting på kjøringen annet en at det slår litt ekstra eller mere lyder i visse dumper og slik.

mekanikeren merket ikke noe veldig forskjell på bilen, men han så under den og da så han at dette ikke var bra så alt merkar man ikke selv om d er noe alvorlig galt.

nei bilen er ikke kjøpt usett og den er prøvekjørt men man skjekker jo ikke alt slikt når en kjøper en bil og selger har opplysnings plikt spurte om det var noe galt med bilen og om dempere og foringer var fine på bilen... ja alt var i orden ikke noe feil med bilen den hadde akkuratt vært til eu godkjenning og alt var i tipp topp stand.

så dette her går på selger... og det sier også forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur nok ikke saken din er så sterk som du ønsker. Ulyder fra forestillingen hører man med en gang under prøvekjøring, og det er din plikt å høre etter. hvis noe er så galt som du sier det er, så burde du absolutt ha hørt det under prøvekjøring. Selger har ingen plikt til å opplyse mer en han/hun vet om. Det du sier om at man sjekker ikke slikt... Jo, det skal man. Jeg gikk over hele understellet på min da jeg kjøpte den, og sjekket alt. Dette er som kjøper din plikt.

Tolk meg gjerne feil, men her er det ikke nødvendigvis slik at selger er en syndebukk. Det er -ikke- selges plikt å gjøre det fornøyd med bilkjøpet, og den undersøkelsesplikten du som kjøper har er veldig viktig. Jeg tror ærlig talt ikke du har en god nok sak her til å få noe fra selger.

/// BIS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du husker på å gi tilbakemelding om saken når den endelig blir ferdig i Forbrukerrådet ...... og eventuelt også i Forbrukertvistutvalget (FTU), dette kan ta opp til 4-8 måneder. Dette er jo enten du vinner eller taper helt eller delvis. Også om selger da ev. gjør opp for seg som er en annen sak, selv om du får medhold.

Vi venter i spenning..............

(PS: Jeg tror du vinner - been there, done that)!

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vinner denne saken. det sa også forbruker rådet selv.

Fordi om forbrukerådet sier du vinner denne saken så er det ingen automatikk i det. Slik du har lagt fram saken her på forumet så fremstår den for meg som underlig. Du kjøper en bil fra forhandler som er eu-godkjent og med garanti,så oppdager du etter 3 uker at forstillingen holder på og bryte sammen. Så sier du st dette er skjult feil som forhandler må ta og du vil heve kjøpet. Eu-godkjening er ingen garanti for at tillstanden på bilen er topp. Den sier bare noe om tillstanden på bilen på godkjennings datoen.

Jeg forstår fortsatt ikke at det er mulig og ikke oppdage en så stor feil ved kjøp av bilen,men at dette oppdages etter 3 uker. At bilen ikke skal ha noen form for ulyder for så etter 3 uker så og si være et vrak i forstillingen. Nei dette er underlig...

Endret av Rsele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei han sa ikke at den holder på og dette sammen men han sa at dette her er ikke bra og kjøre med i det hele tatt og han merket heller ikke at du var gåene før han kikket på bilen man kan jo for faen ikke være fult utdanna mekaniker når en skal kjøpe bil..

men han sa at i værste fall KAN det bryte sammen sa han, mener sikkert om jeg kommer i en veldig hompel eller noe.

spurte om noen hadde erfaringer ikke for og diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det vet jeg. derfor jeg er så påstålig også. og når jeg nå kjører bilen så merker jeg ikke at det er noe galt ja hørte noen lyder etterhvert jeg hadde hatt bilen litt. tenkte karnskje det var en gåen foring eller noe slik så det tenkte jeg at jeg ikke gadd og bry meg om så d fikser jeg uten og styre med garanti så hadde den inne på skjekk han merket ikke noe men måtte se under bilen og da så han denne feilen.

og i og med dette er forhandler så regner man og få litt mere service og hjelp i etterkant om d skulle være noe.

og regner ikke med en så stor feil på en bil til 70 000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider