300benz Skrevet Juli 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2012 Heisann folkens! Har såkalt eit problem med golfen. Den e rett og slett vrang med meg! Ved gasspådrag i lave turtall så er den veldig daff, føles ut som om den får for mye bensin eller noe. Drar på i andre og når eg kommer opp til rundt 3000/omdr så napper den litt og rykker så plutselig skyter den fart igjen. er på en måte som om pådraget stopper opp litt, og så skal den fuske litt og så skal den skyte fart igjen,ikkje minst med det så går den ikkje skikkelig på tomgang når den er kald, må holde den i noen sekund og så holder den seg. smeller litt gjør det og . Begynner og bli mektig irritert på dette problemet da eg ikkje finn ut av det, og håper på noen som har peiling kan komme med noen forslag på ka som kan vær galt : )hehe. Har sjekket/byttet Plugger,fordeler,rotor, sjekka alle vacuumslanger og innsug for falskluft, bensinfilter,rensa gasspjeld (den tikker faktisk når jeg sløkker bilen?!) Om det er noen hjelpsomme karer eller jenter med tips her so hadde det vært flott :):tannløs: Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet Juli 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2012 Glømte og sei at det er en Golf 3 95` med ADY motor Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
92anders Skrevet Juli 26, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2012 Hadde samme problemet. Ga mye gass, men VELDIG lite respons. Så slapp jeg opp gassen igjen, og ga på bittelitt og da kom den som en kule. Sleit også på tomgang. Usikker på hva delen heter, men den sitter på innsuget. Gjorde hvertfall det hos meg.. Er en føler til forgasseren (eller hva det nå enn er på G3) som sitter på en litt stor del under selve innsuget. Siter - VW Golf 3 93' CL - VW Golf 3 92' GL "Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet Juli 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2012 Litt usikker på forklaringa di. men kan ta bilde imåra så du får sjå.. Luftmengdemåler kal vær grei, slokka når jeg nappa ut kontakta. Om du kommer med en litt bedre forklaring skal eg rett ut og sjå Anders :) Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet Juli 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 28, 2012 Ingen som veit ? Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet August 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 Heisann:) Etter en lang feriering i utlandet har eg no komt tilbake og prøver og finne ut av problemet på bilen.. Den vil fortsatt ikkje gå skikkelig som den skal, går snart tom for ideer. Vet at det er noe galt med tenningslåsen, at jeg må presse inn nøkkelen for at den skal starte, men skal ikke ha noe å si. Når bilen er kald går den ikke skikkelig på tomgang, må holde den i noen sekunder før den stabiliserer seg. den går skikkelig ræva på 1000-3500omdr, føles ut som om den kveles, rykker og napper. Eg skal ôg nevne at det smeller en del i eksospotta, og lukter bensin når jeg står i ro. Er det noen som har mer ideer eg kan sjekke ut ? like før jeg trilla heile bilen på sjøen! Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 22, 2012 Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 Sjekket bensintrykket på fuel trail, er vel 3 bar regulator på din? Selv om motorgange endres når plugg til LMM tas av så betyr ikke det dermed at LMM er i orden. Jeg tipper det er LMM som er årsaken til problemet ditt. Sjekk også temp-giver til ECU (selv denne ikke kan forårsake dine problemer) og at TPS gir ut et lineært signal. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet August 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 Har målt bensintrykket tidligere og det var ok. Hvor ligger desse giverene? Prøv og forklar det litt enklere,uten så mye forkortninger :) hehe Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 22, 2012 Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 LMM = Luft Mengde Måler / Luft Masse Måler evt MAF = Mass Air Flow sensor. Nr. 6 på bildet under. Har du ADZ-motor så står temp-giver til ECU (Electronic Control Unit) på vannflensen montert på siden av motoren, altså peker mot fronten på bilen. Er en svart giver med en gul ring. Ikke helt sikker på om din motor har TPS (Throttle Position Sensor) men tipper det. Står montert på undersiden av selve gasspjeldet med en kabel/plugg tilkoplet. Har desverre ikke tegninger/underlag ang dette på ADZ. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet August 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2012 Oki, skal sjekke det ut .. Jeg har forrsten ADY motor :) Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet August 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Ingen som har noe mer og komme med? Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 23, 2012 Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 HAR du sjekket ut og funnet LMM og TPS i orden? Om ikke så begynn med de tipsene du har fått. Om du har mulighet så lån en LMM fra en lik bil og prøv. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300benz Skrevet August 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Da er jeg i gang og sjekke om TPS er i orden. Regner med at TPS ligger på gasspjelde, så jeg skrudde av gasspjeldhuset og tenkte at jeg skulle ohme kontakta for og se hvilke verdier jeg får. (Rett meg om eg tar feil). Men hvilke verdier er satt på ADY motoren og hvilken pinner jeg skal måle på? .. [ATTACH]33197[/ATTACH][ATTACH]33198[/ATTACH] Siter Merdedes-Benz E200 / solgt Mercedes-Benz E230 /solgt Peugeot 406 2.0 HDI / skulebil Vw Golf 3 / In action Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 23, 2012 Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Under gasspjeldet sitter tomgangsmotor og TPS ser det ut til. Som sagt har jeg ikke underlag på dette til ADY, ei heller til ADZ ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet August 23, 2012 Rapporter Share Skrevet August 23, 2012 Hmmm. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.