Gå til innhold

Eletrisk problem med celicaen

Ranger emnet

liverbird

Anbefalte innlegg

Fikk problem med bilen, stoppa plutslig uten forvarsel, og lot seg ikkje starte igjen. Den starta med starkabla, men slo seg av når fks. fjernlyset kom på. Ladalampa lyste ikkje så blei litt forundra.

Feilsøkte litt, og kjøpte en brukt dynamo.

Den blei nettopp bytta men det funker fortsatt ikkje.

Er det noken som veit ka som er gale då?

Når eg tar tenninga på første hakk, ser den tilsynelatande normal ut. Alle lampene kjem opp og funker, neste steg så blir det svakt lys på tenninglampa, og når eg skal starte så kjem berre ett klikk.

Dessuten, skifta dynamoen, og tok på jordinga og den strømkabelen - men satt igjen med denne "karen" her, som eg har i handa. Kan den vere kilden til feilen? anar ikkje kor den skal.

Tips og hjelp takes imot med stor takk, føler meg i eit ganske håpløst hjørne no. [ATTACH]32603[/ATTACH]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei. Mener de fleste biler skal ha pluss på dynamo for å kunne lade. Denne ledningen skal gå gjennom/kobles i serie med ladelampa og dynamoen vil ikke lade dersom det er brudd i kretsen, f.eks. at ladelampa er gåen eller at du ikke ha plugget inn riktig ledning på riktig sted.

Er du sikker på at den ledningen du ikke ha koblet til ikke passer noe sted på den nye dynamoen? Hvis ja, hvilken misjon hadde den på den gamle? Det kan vel kanskje hende at tilkoblingene på den dynamoen du satte på er litt forskjellig fra den gamle og at du derfor sitter igjen med en viktig ledning som ikke er koblet til?

Mvh Movikong

Lenke til kommentar
Del på andre sider