Gå til innhold

Turbokonv. hva trengs?

Ranger emnet

warwick

Anbefalte innlegg

Lurer på å bygge om til turbo på bilen min.

Jeg har ikke tenkt å lade mer enn 04 - 0.5 bar, og derfor unngå å åpne motoren.

Spørsmålet er hva annnet trenger jeg enn en turbo med wastegate shimsa til riktig ladetrykk, dumpvalve, ny manifold, IC samt alt av rør mellom innsug og luftmengdemåler?

Noen som kunne hjelpe meg litt her?

0.5 bar gir vel ca 40 - 50 hester på en 130 hk 2-liter?

For tiden billøs..

x -78 Porsche 924 NA

"Been that, done there" (eller no..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bør du ikke gjøre noe med kompresjonen også? Endten bytte stempler, høvle ned de originale eller legge dobbel toppakning? 0.5 bar er ikke så rent lite for en motor som ikke er laget for turbo fra før.. Hvis du søker på forumet så ligger det minst 20 andre tråder om akkurat dette.

mvh kroffer

æ hadde først en honda shadow, så en bmw 320i, men nu, ja nu går æ.. eller får æ haike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss det er 924 du skal ha turbo på så burde du kanskje se på en 924 turbo motor, Den ble jo levert orginalt. Da yter motoren 175 hk mot de 125 du har nå.

Viss du ser hva Porsche har tatt ut av den 1.8 audi motoren så har du 924 gts/r som har over 300 hk,

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at det finnes en 924, men der er gearkasse, clutch osv. ulikt. Må derfor ha en komplett dele-924 Turbo, de er det ikke så mange av.. Da kan jeg like så godt kjøpe en 924 turbo. Det vil jeg ikke. Må jo ha litt prosjekter..

Porsche tok ut over 300 hk av 2-litern (ikke 1.8) i 924 GTR, men da er det gjort litt mer enn bare å heve på en svær turbo ;)

For tiden billøs..

x -78 Porsche 924 NA

"Been that, done there" (eller no..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider