Gå til innhold

Mazda 626 v6.. Tips til trimming?

Ranger emnet


Larsene

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig gjør man det! Ser dere en 626 kombi (som ble laget mellom 92-97), med doble eksospotter og sideskjørt, er dette en V6-versjon. Fikk veldig god kritikk i sin tid, motoren er/var herlig.

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by E.L

:cool:

 

Hvorfor trimme en allerede sterk bil? ;) Tenker på effektanlegg og KN-filter jeg...det burde holde en stund. Har hørt om en nordmann med en 2.5 V6 som var trimma til over 200 hk i Sverige..

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Apropo ditt spørsmål ang trimming av 2,5 i V6 24V motoren. Jeg har vært i kontakt med Flissundet motorsport og de kommer til å trimme min motor i løpet av våren/sommeren. Motoren blir da optimert for 98 oktan bensin og justeres m.h.t bensinmengde og tenning.

 

En ganske lik motor som sitter i Vectra 2,5 som har 170 hester klarer man å få 189 hester fra, så jeg skulle tro at en 175-180 hester burde gå greit. Da har jeg sannsynlig Norges raskeste 626 ihvertfall! Motoren har originalt 165 hester, og dette er allerede målt hos Flissundet Motorsport i november i fjor. Utskriften av dette finner dere på min hjemmeside, her er adressen:

 

http://www.home.no/lotus72/626V6.html

 

Jeg vil legge inn utskriften fra rullende landevei etter trimmingen slik at dere kan se hva de klarer å få ut av doningen min. Når det gjelder effektmålingen fra i fjor så skyldes den noe lave tallet primært at jeg kjørte med vintergummien som er 4,2 prosent større på omkretsen enn sommerhjulene. Det påvirker naturlig nok sifrene for effekten.

V6 growl never go out of style...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by autowern

Drømmer om en 626 V6 er, stor forskjell på den og min 1,8i. Problemet er penger og at jeg SKAL ha den som sedan...

 

Mange muligheter for å trimme både en 1,8i og v6...

Sjekk ut http://www.mazda626.net

 

Det er et forum for 626 entusiaster og der finner du alt hva som kan gjøres og passer på bilen...alt etter hva du ønsker.

 

Er det mye jobb å bytte fra 1.8i til v6ern..?

 

Er det plass til den oppi der?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

 

Er det mye jobb å bytte fra 1.8i til v6ern..?

 

Er det plass til den oppi der?

 

Det billigste og minst slitsomme er å bare bytte til en 626 V6..

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår