Gå til innhold

Tenning på Pioneer AVH 5300DVD

Ranger emnet

ZynThraX

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nå installert min nye Pioneer avh-5300dvd spiller.

(min forrige spiller var en pioneer deh-50ub, denne var ikke koblet til tenning, så denne måtte da slåes av og på manuelt)

Nå når jeg skulle koble til min nye spiller målte jeg de "løse" kablene som kommer fra bilens ledningnett for å se hvilken av disse som var tenning, men der fant jeg ingen. Det var kunn 1 kabel som fikk utslag, men denne hadde konstant strøm 12V.

Så får å få spilleren til å gå helt AV måtte jeg da koble til med en bryter så kuttet strømmen, så den ikke står å går hele tiden og ikke går i DEMO modus.

Noen som har vært borti dette før, hvor/hvordan tenningen kommer fra? må jeg strekke ny kabel? er det noen tilleggs deler jeg trenger?

Audi A4 Avant B8 2.0 TDI 2008 (143hk)

Tidligere hatt :

Honda Accord 2.0 EXi 1992 (133hk)

VW Passat 1.9 TDI 2001 (110hk)

Audi A4 B6 1.9 TDI 2002 (131hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper sikringen er gått jeg :) derfor du ikke får utslag ved måling ;)

er denne sikringen i den vanlige sikringsboksen inne i bilen? Den gikk jeg igjennom for få dager siden jeg der var der ingen som var gåen.

Det er kunn 2 stk kabler som kommer ifra ledningsnettet i bilen som ikke er tilkoblet noe nå, den ene er den som viser konstant 12V, den andre får jeg ikke utslag på, den er tynnere enn den andre, farge er blå/brun

Tidligere hatt :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er inni "hovedboksen" ja, har du ikke boka til bilen? pleier å være egen sikring til cdspiller, eller f.eks cd-spiller å sigarett tenner.

Det står en oversikt innenfor dekselen på hovedboksen, men den står på tysk, så jeg får se om jeg forstår hva som står der.

Hvis den er koblet med sigarettenner så er ikke sikringen gåen, den virker som den skal.

Der jeg kjøpte spilleren mente det kunne være noe sånn som at det er en "data" som sender signaler via en kabel om at "nå er tenningen på" og at det er derfor det ikke er noe vanlig kabel for tenning.

Og at jeg da muligens måtte ha en ekstra del, mellom del (boks) som da mottok dette signalet og noe greier.

Som du sikkert ser, har jeg ikke mye peiling på dette selv :P

Tidligere hatt :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ ikke ha en slik, men det forenkler muligens endel... Har du målt på ledningen til sigaret-tenneren og sjekket om den går på tenninga?

Jeg har ikke målt der nei, men jeg kan se om jeg får gjort det ;) hvis denne viser seg å gå på tenning, er det bare å strekke en kabel der ifra og opp til spilleren da?

Tidligere hatt :

Lenke til kommentar
Del på andre sider