Gå til innhold

Endelig non bilder av bilen min

Ranger emnet


Logico

Anbefalte innlegg

Javel? Det vil ikke bli for mye "skinn" i skivene da? Tenkte mer på no sånn "halvmatt" folie jeg...?

Men jeg har jo ikke gjort det før da!:D

 

Etter litt fram og tilbake fikk jeg speedon til å vise riktig...

Glemte at nåla må settes på 20km nedenfor den lille pinnen på skiva... hehe... ganske logisk, men tok den self ikke med engang!

 

Kommer vel noen bilder før helga...

 

Fikk mail av mobilsentrum idag, pakka med tåkelysa er underveis... Greit de har ok priser altså, men de er noen ordntlig IDIOTER!:mad:

Begynner å nærme seg 2mndr siden jeg bestillte de, lurer på hva jeg får tilsendt denne gangen, det burde være en høyreside...

Har tross alt 2stk venstre sider liggende her!:rolleyes:

07 VW Passat 2.0TDI Highline

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 143
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mandel

Hvordan er det egentlig og få skrudd av alle dekslene foran speedo?

er hypp på og skifte litt utseende på speedo, evt montere sånne chrome-ringer, så gidderu og forklare?

åssen funka senkesettet forresten? kjørt med full bil enda?

 

Mvh ;Mandel

 

Plasten rundt speedoen er festa med en skrue i de to hjørnene nede. Etter du har fått ut skruene, så er det bare å ta i å dra.. Pass på den lille "pinnen" som stikker ned bak plasten rundt dattstaget.. Den kan sikkert få vondt om du drar for hardt..

 

mvh

1994 VW Golf TDK

2000 Yamaha Dragstar 1100

x 2006 Bombardier Outlander 800

x 2006 Bombardier Rally

x 1982 "Chewy" Corolla DX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

Hvordan er det egentlig og få skrudd av alle dekslene foran speedo?

er hypp på og skifte litt utseende på speedo, evt montere sånne chrome-ringer, så gidderu og forklare?

åssen funka senkesettet forresten? kjørt med full bil enda?

 

Mvh ;Mandel

 

 

Senkesett? Hart ikke fått handla det enda, bilen en fortsatt meget høy... :(

 

Ganske enkelt og ta ut speedo-huset egentlig, tok først ut spilleren, så tok jeg ut og av alle løse plastdeler, dvs deksler og vippa ut lufteventilene. skrudde også av plasten som er rundt rattstammen, vippa ut klossen som lys brytern står på.

Så er det bare ög skru ut hele ramma i dashbordet, gadd ikke ta av rattet. Ganske kjapt gjort, hadde alt ute på 15min ca.

 

bakpå speedo-huset sitter den en stor kobling,lett å lirke ut,

så tar man ut huset, skrur ut alle de små skruene på baksiden og "deler" huset.

Brukte en gaffel til å vippe av pinnene på klokkene, de satt som faen foressten!

 

Nå har jeg sikkert gjort det på den tungvinte måten, og demontert alt for mye, men tar heller av litt mer enn å benne&brekke av noe!;)

07 VW Passat 2.0TDI Highline

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jaggu en tungvind måte å ta ut speedo'n på..

 

Bar vipp ut dekslet som er ved siden av lys brytern, og den på andre sia der sete varmen pleier å være. 2 skruer også vipper man ut det plast dekslet. Sitter i klips på toppen.

 

Så 2 skruer til for speedo.

 

Vipp fram speedo, ut med kontakt, ta ut speedo. Færi..

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG!

Etter altfor lang ventetid har mobilsentrum endeligklart og sende meg et komplett tåkelys sett....

Men de har jo ikke kontroll i det hele att da, er overhodet ikke klar over at jeg har 2stk extra venstre sider av settet liggende hjemme!

Tullinger!:rolleyes:

Uansett er det montert på bilen, og ble ganske mye bedre ja, bilder kommer etterhvert!

07 VW Passat 2.0TDI Highline

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer!

Nå ser du sikkert hvor sterkt det lyser også..

Jeg reiv ut h3 "ramma" fra lykta og laget egene pæreholdere til 5 watts pærer mot de gamle på 55 watt...

så nå er jeg fornøyd..

hvis du synes de lyser greit nok men alt for høyt så kan du legge bak noen skiver på øverste skruen til tåkelyset, da vil strålen gå litt lavere.

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Her kommer det non nye bilder av bilen,

 

 

fått på tåkelyssettet, som kom komplett til slutt!

(mobilsentrum=anger2 )

 

12regler_005.jpg

 

12regler_007.jpg

 

Ny skiver;

 

12regler_003.jpg

 

Ikke helt fornøyd med verken finish på papiret

eller klippinga mi!:o

Så jeg trur jeg skal scanne de, og få de printa ut, enten på sølv bakgrunn eller på carbon film.( hvis det går da?)

 

Baklysa MINE!:D

 

12regler_008.jpg

 

Jeg vet at det er mange som ikke liker disse lyktene, men siden de er litt mørke, og bilen er mørk syns jeg de passer knallbra på bilen min, gidder ikke ha noe kjedelig rødt&hvitt, er så mange som har det...

Og jeg har ikke sett noen andre her i nærheten med samme lyktene...ihvertfall ikke i mørk chrome!

 

 

Ny innkjøpt (billig) endestuss,

måtte ha noe til jeg har råd til noe ordntlig.

 

12regler_011.jpg

 

Og ja jeg veit den er litt skeiv, men den er bare skrudd på foreløpig, skal sveise den på (rett) snart!;)

 

Kon filteret, med hjemme-mekka varmeskjold:D

 

12regler_012.jpg

 

Veit varmeskjoldet ikke ser ut, en kamerat av meg har tilbudt seg å lage et nytt et, fordi han syns det jeg hadde laget var helt for jævlig! hehe...

Når det nye skjoldet kommer på, skal jeg ha en gummi dørlist som tetning oppå kanten av skjoldet!

 

dett var dett... foreløpig!;)

Og ja jeg vet den fortsatt er HØY,HØYERE,HØYEST!:D

Senk kommer...;)

07 VW Passat 2.0TDI Highline

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!:)

 

Hvorfor måtte du spørre om det da?

Har ikke rukket og koblet de til...:o

 

Litt for mye skole for tiden,

stakkers bilen blir faktisk nedprioritert!

 

Jeg har foressten 2stk venstre sider liggende av tåkeslys settet...

Moblisentrum har sendt meg endel greier ser`u!;)

07 VW Passat 2.0TDI Highline

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

detta blei saker logi :)

 

creatUre: mine lyser ikke sterkt nå lenger :D har sveiset og mekket nye sokkeler til 5 watts pærer og satt i det..så nå er de helt perfekte..5 watt høres sykelig lite ut men de små fem sprees ganske så godt i chrommen/reflektoren..

 

kan ta bilde en dag så får dere se forskjellen

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår