Gå til innhold

Ettermontere el-vinduer, cruisekontroll og kjørekomputer? Fjernkontroll tuller også..

Ranger emnet

borgsol

Anbefalte innlegg

Har en 95' 2,0 16v Caravan som ikke har all verdens med utstyr igrunn. Tenkte å ettermontere det som er nevnt i trådtittelen. Noen som har gjort dette før? Er det komplisert eller ren "plankekjøring".."plug and play"?

El-vinduer er plug and play, ledningsnett ligger klart. Du må bare flytte over konsollen med bryterne i tillegg til motor og løftemekanisme i døra.

Mange sier at ledningsnett til kjørecomputer ligger klart, men det var ikke tilfelle på min (Omega B, 95 mod). Cruisecontrol vet jeg ikke.

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 95' 2,0 16v Caravan som ikke har all verdens med utstyr igrunn. Tenkte å ettermontere det som er nevnt i trådtittelen. Noen som har gjort dette før? Er det komplisert eller ren "plankekjøring".."plug and play"?

Dette er plug&play, når det kommer til kjørekomputeren så er det to forskjeller på plugger på modeller på selve enheten, men disse kan omkobles. Hvis det er SAT/NAV så må du også ha radioen.

Hvis det ikke er samme motor fra donor bilen så må du til Opel verksted som har tech2 utstyr og omprogramere ellers så får du feile målinger.

Samme gjelder for cruisekontroll, ECU må ha en prat med tech2 for at dette skal funke. Koster rundt 600-1000 kr.

HTS

Husk sensor på clutch hvis du har automat og på brems. Brems sensoren som ligger fra før må byttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for gode svar! :) Har bestillt komplett opplegg for 4 dører nå. Noe som har noen synspunkter på denne chippen forresten?

http://www.norgesannonser.no/annonse-id25958.htm Har lest at man iallfall kan får redusert drivstofforbruket noe..

Ett spørsmål til mens jeg er her.. Må trykke opp til flere ganger på fjernkontrollen for å låse/åpne dørlåser, har bytta batterier i fjernkontrollen men ble ikke noe bedre av den grunn. Hva menere dere kan løse problemet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Jeg gjenoppliver denne i stedet for å starte ny tråd:p

Jeg har en 95mod stasjonsvogn, jeg har lyst til å sette i el-vinduer, i alle fall i fordørene, men jeg har sjekket og det finnes ikke ledningsnett for det i dørene... hvordan skal man i så fall legge opp ett?

Jeg har satt inn MV6 skinninteriør og vil benytte meg av setevarmerene i setene, ledningsnett lå ferdig i til forsetene, og ledningsnett til bryterene lå klart til baksetene, men ser ikke noe til ledningene som går til baksetene, hvordan legge opp det?(eller er ledningene gjemt?) er det bare å sette inn brytere for å bruke forsetene eller må man gjøre mer? takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider