Gå til innhold

Ekstern forsterker i Audi A4 (rns-e)

Ranger emnet

audi_limousine

Anbefalte innlegg

Har en Audi A4 2001modell med en rns-e (navigation plus) spiller.

Har nettopp montert en dension gateway fra bilstereospesialisten.

Denne har eg nettopp fått til å fungere, men nå ønsker eg å koble inn en

ekstra sub med egen forsterker. Har funne ut at forsterker bak allerede

forsyner en sub på hattehylla og bakhøyttalere.

Er det mulig å hente ut sub-signaler fra denne kontakten som går inn på forsterker og sende det til en ekstern forsterker? Den forsterkeren jeg har, er kun en sub-forsterker så jeg må bruke den originale forsterker til bakhøyttalere og hente ut sub-signal.

Er dette mulig på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det er mulig, men det enkleste er da å kjøpe feks en 4 kanals forsterker og koble to av kanalene til høyttalerene, og brokoble to kanaler til en sub. Men siden du har en forsterker til sub (hvilken?) så få vi prøve å bruke den. Men, en ting er jo at man er født med et øre på hver side av hodet, og disse er vinklet litt fremover, så da er det mest naturlig å ha lyd på hver side foran, så for å få best, og mest riktig lydbilde, så bør du ha forsterkeren koblet til fronthøyttalerene. Jeg regner ikke med at du ville snudd ryggen til hvis du feks var på en konsert?

Så var jeg deg, så ville jeg kjøpt en 2 kanals forsterker til fronthøyttalerene, brukt forsterkeren du har til en sub (hvis den duger) og latt bakhøyttalerene vært som de er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar.

Eg har denne forsterker/sub pakka: http://www.iceaudio.no/?func=varer&vnr=11538

Men vet ikke om jeg er interressert i og bytte ut alt i bilen.. eg har et komponentsystem fra Focal som jeg hadde i en annen bil som jeg vurderer å installere fremme i bilen, og bytte ut de originale, for de som står nå spiller ikke så høyt som jeg ønsker egentlig, høyttalerne begynner å sprake lenge før sub, fordi jeg har kun mulighet å stille "Bass" på spilleren, og da stiller jeg vel alle høyttalerne samtidig?

Så får ikke stilt sub seperat med det oppsettet som er nå, det er vel ikke noen knapper på den originale forsterkeren som ligger gjemt bak i høyre side i bagasjerommet? Som enn kan stille sub?

Virker som om når du har originale audi anlegg, så må du røske ut alt for å få ting til å fungere siden de har egne kontakter.

Men enkleste måten jeg kan få dette til på?

Bytte ut front-høyttalere, sette inn Focal og kjøpe en 4kanals forsterker som driver høyttalerne og så bruke den 1-kanals forsterkeren jeg har fra før av til Sub? Vet ikke hvor kraftig den originale forsterkeren er på jeg.. ?

Tror ikke det er noe Bose Anlegg i denne bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bytt ut front med det fra focal, og montere en 4 kanaler sammen med subpakka, det blir helt klart det beste. Du får da mulighet til å bruke delefilter på høyttalerene, slik at disse slipper å spille de dypeste basstonene, og dermed kan du også spille ganske mye høyere :)

Var ute å så litt på demontering av fronter nå, merket at det ikke er bare å bare å demontere de, må jo ut med halve døra ;P

Men det er ikke mulig å legge inn delefilter på de som står der nå? Also bruke de filtrene som hører til focal settet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider