4pekatt Skrevet August 1, 2012 Rapporter Share Skrevet August 1, 2012 Kjapt spørsmål; Om jeg skal selge en VW Passat 2.0L TDI (2006 mod), vil det lønne seg å få den chiptunet før salg? Jeg mener, antall hestekrefter og Nm økes jo drastisk i forhold til prisen man betaler, så da skal vel bilens markedsverdi øke noe grossalt? (effektøkning på 70hk og 100Nm feks;) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet August 1, 2012 Rapporter Share Skrevet August 1, 2012 Er nok færre folk som er interessert i bilen din viss den er chippa. Er jo mange som er skeptiske! (meir slitasje på clutch, girkasse osv) Og prisen går jo ikkje opp. Selg bilen originalt og viss kjøper vil chippe de, kan han jo gjera det. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonham05 Skrevet August 1, 2012 Rapporter Share Skrevet August 1, 2012 hei :) Eg er enig med det (todleif) skriver der. Dei aller fleste er ikkje interesert i og kjøpe biler som er kjippa. Også vist det ikkje blir oppført til biltilsynet om at bilen er chippa er den egentlig ikkje lovlig i følge vognkortet på bilen. sell den uten chipp du. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet August 1, 2012 Rapporter Share Skrevet August 1, 2012 Du må jo være en jævla idiot om du tror prisen på bilen "din" øker noe "grassalt" om den chippes.. Grunnen til at Passat med 170hk motor er dyrere enn 140hk er avgiftene til staten, og det faktum at topplokk, råder, stempler osv er sterkere... Chippa biler er vanskeligere å selge fordi det påfører mer slitasje på motor og gir. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 1, 2012 Rapporter Share Skrevet August 1, 2012 Verdien på bilen din vil synke, og du vil få potensielt større sjanse for reklamasjoner på bilen. De fleste fjerner gjerne spor etter trimming så godt de kan før ett salg. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet August 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2012 Hah, greit at den tanken var litt skeiv, men å kalle meg en jævla idiot var nå å ta litt vel i? Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet August 2, 2012 Rapporter Share Skrevet August 2, 2012 Noen folk er frekke av natur. Ikke tenk på det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet August 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 2, 2012 Dette er grunnen til at jeg stiller alle spørsmål jeg kan enten i golf-forumet eller i golf tråden min.. Folk er så utrolig mye hyggeligere der inne :p Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg