Gå til innhold

Sliter med en ettermontert sentrallås

Ranger emnet

stian90

Anbefalte innlegg

Sliter litt med å få en ettermontert fjernstyring av sentrallås til å fungere på min Golf -97.

Det er et kit som er kjøpt på eBay, en styringsboks med 2 fjernkontroller.

Skulle forsåvidt være ganske enkelt og sette opp og burde være oppe å gått i løpet av minutter, men etter 1,5 dag holder jeg på å gi opp. Legger ved de to koblingsskjemaene som fulgte med settet.

Har prøvd alle 4 koblingsmetodene rett og slett for jeg tilslutt ble desperat, men det er øverste til høyre jeg holder knappen på (Pneumatic lock)

Problemet er som følger at bilen låser seg opp, men ikke igjen. Når man prøver å låse dørene igjen, går vakuumpumpa og prøver å åpne dørene som allerede er åpne. Må derfor låse bilen manuelt med nøkkel, men da må man først trykke på låseknappen, hvis ikke går det ikke ann å låse den med nøkkel (blir holdt igjen av sentrallåsen). Har prøvd å koble om ledningene omvendt, og da kan jeg få det på andre måten istedet (kan låse bilen men ikke låse opp). Har også nappet ut jumperen på styringsenheten slik at den holder styresignalene i noen sekunder siden dette er vakuum-sentrallås (har uansett prøvd begge deler uten hell..)

Etter meg forstått, kobler man seg på sentrallåsen enten ved venstre fordør eller ved vakuumpumpa under høyre baklykt. Jeg valgte å koble meg på ved venstre fordør. Der har jeg koblet meg på for meg så vidt bekjent, de to eneste ledningene som styrer sentrallåsen, en grønn og en grå ledning.

eafhph.jpg

post-26502-13804854396852_thumb.jpg

Endret av stian90
Lenke til kommentar
Del på andre sider