Gå til innhold

Rabiat alarm på a6 98 mod !

Ranger emnet

remi88

Anbefalte innlegg

Har ein alarm som går av 2 minutter etter eg har låst bilen min uansett...!

Prøvde og finna lignande tråder på forumet men fant ikkje det. lest litt på nettet og ser dette er ein vanlig feil på desse bilane.

Kan nevnast at før dette begynte og skje så hadde eg problemer med at dashbordet viste at høgre bakdør var åpen, mens den var igjen.. sånn var det i ca 1 måned, plutselig ein dag så vist den at døra var igjen og alt var fryd og gammen :)

enn så lenge... etter 2-3 dager så begynte alarmen og og gå på igjen etter 2 minutt etter eg hadde låst bilen..

kan det vera ein sensor i døra? evt. nåke feil med alarm-boksen ?

har sitt at ein kan ta av motion sensorene inni, ved hjelp av ein knapp med førerdøra. har ikkje prøvd dette enda, siden eg er offshore..

Veit det er mange dyktige Audi folk her så forhåpentligvis kan svare på dette :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...
  • 5 months later...

Ta av dørtrekket. 2 skurer, løft opp dørtrekket. ta så ut el-kontakta som går inn på låsekassa. sett på igjen dørtrekket og lås bilen.

døra vil ikke låse seg, pga. at denne kontakta går også til sentrallåsen. men hvis alarmen da ikke går, så er det microbyteren som er defekt. ny låsekasse koster ca 2200 på møller. dette er mest sansynnelig på førerdøra, men kan også være alle dører. hatt samme feil, og dette er en billig og lett måte og finne ut om det er microbyteren som er defekt. mulig vanskelig forklart. spør hvis du ikke skjønte dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...