4pekatt Skrevet August 4, 2012 Rapporter Share Skrevet August 4, 2012 Hei! Her er noen bilder av reléet jeg kjøpte på bilema for å koble opp tåkelys med; Jeg har prøvde å koble dette opp, men reléet bare kobler seg inn og ut kjemperaskt, og det blir ikke lys i tåkelysene! ;( Først koblet jeg slik: Styrestrøm inn - Pinne 85 Strøm fra batteri (med sikring) - Pinne 30 Jord - Pinne 86 Utgang til lys - Pinne 87 Deretter prøvde jeg; Styrestrøm inn - Pinne 30 Jord - Pinne 87 Strøm fra batteri (med sikring) - Pinne 85 Utgang til lys - Pinne 86 Jeg tror den første oppkoblingen skal være rett, men det kan hende jeg jordet feil... Jeg jordet begge lysene og pinne 86 på den brun/svarte kabelen som går fra lysbryteren... Jeg ble fortalt at dette var jord... :p Noen som vet hva jeg skal gjøre for å få dette rett? :)) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 4, 2012 Rapporter Share Skrevet August 4, 2012 Du har koblet releet ditt feil 30: Batteristrøm 85: Jording 86: Styrestrøm 87: Strøm ut til lyktene Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 4, 2012 Rapporter Share Skrevet August 4, 2012 Det har ingenting å si om du bytter om 85 og 86. Og du bør jorde ekstralysene med en skrue inn i karosseriet(evt en som er der fra før, skrap av lakk så det blir god kontakt). Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet August 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2012 Jordingen var feil, og oppkoblingen var feil.. :) Jeg hadde ikke korrekt styrestrøm heller, så nå må jeg dra kabel gjennom torpedoveggen.. Hvordan enn man gjør det på en golf :) Uansett, jeg fikk tåkelysene opp å gå, må bare legges nye kabler! :) Tusen takk folkens ;)) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet August 4, 2012 Rapporter Share Skrevet August 4, 2012 Hvilken av 85 og 86 som blir jord har absolutt ingenting å si, dette kobler faktisk fabrikantene som det passer seg selv også. Brun er jord, brun med stripe er ikke, så der er nok problemet, som du jo har funnet ut av. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet August 4, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2012 Jeg koblet jordingen rett på motorblokken, der det allerede er jordet 3 andre kabler ;) Det ble seende ut i allefall! :) Takk for hjelpen ;) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Januar 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2013 Æhæh, se den fronten da! :roll: Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg